مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار قزوین:

طرح های نیمه تمام در استان قزوین را تکمیل می کنیم

عصر ساختمان- استاندار قزوین گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی، افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی، توجه به تامین مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان و واگذاری کارها به بخش خصوص از اولویت های امسال است.

طرح های نیمه تمام در استان قزوین را تکمیل می کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید عصر پنجشنبه به ریاست استاندار وحضورمدیران دستگاههای اجرایی در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد.

    فریدون همتی در این جلسه گفت: نظرسنجی و ارزیابی ها باید مورد استناد همه مدیران باشد و اگر نقاط ضعف گفته می شود برای رفع آن بکوشیم.

    استاندار یادآورشد: در سال گذشته با تلاش خوب مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها توانستیم اقدامات موثری انجام دهیم و پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان به بیش از 640 واحد صنعتی و کشاورزی کار ارزشمندی بود که جای تقدیر دارد.

    وی اضافه کرد: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان نمره قابل قبولی گرفتیم هرچند مشکلات و نقاط ضعفی هم داریم که باید با برطرف کردن آن به سمت شرایط بهتر گام برداریم.

    همتی اظهارداشت: در شرایطی که اقتصاد ما مصرف گرا و متکی به نفت است و تحریم ها نیز کار را سخت تر کرده می توان از کارهای انجام شده راضی بود و عملکرد مدیران را در مقایسه با سایر استانها مثبت ارزیابی کرد.

    استاندار بیان کرد: هر سال باید موضوع اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال شود تا به شرایط مطلوب برسیم و دغدغه رهبری کاهش یابد.

    وی گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان هم باید بخش معدن مورد توجه بیشتر باشد و از رئیس سازمان صنعت انتظار دارم ظرفیت های معدنی را در گزارشی اعلام کند تا با برنامه ریزی مناسب برای استفاده از این بخش اقدام شود.

    همتی اظهارداشت: همه باید خود را مخاطب پیام رهبری بدانیم وبانظارت کامل درامور و تصمیم گیری مناسب ضمن بازدیدهای میدانی بر نحوه عملکرد مجموعه همکاران خود نظارت کنیم.

    نگذاریم کارها در ادارات طولانی شود

    وی بیان کرد: اگر کاری در یک روز انجام می شود نباید آن را به روز دیگر موکول کنیم و بوروکراسی و طولانی کردن کارها در پیچ و خم های اداری موجب بی اعتمادی و نارضایتی مردم می شود و پسندیده نیست.

    تحقق صادرات 675 میلیون دلاری در استان

    استاندار در ادامه با اشاره به اجرایی شدن برنامه های پیش بینی شده در استان اضافه کرد: در سال گذشته با هدف گذاری 800 میلیون دلاری صادرات توانستیم 675 میلیون دلار صادرات را محقق کنیم.

    وی گفت: سهم تعیین شده برای استان 430 میلیون دلار بود که با تلاش مضاعف به ارقام بیشتری دست یافتیم که اگر همت می کردیم صادرات 800 میلیون دلاری قابل دسترس بود.

    ایجاد 22 هزار شغل در استان قزوین

    همتی بیان کرد: با تعهدی که دادیم و تلاش همه مدیران و تولیدکنندگان و صنعتگران توانستیم 22 هزار و 352 شغل در استان ایجاد کنیم و امسال هم همین تعداد را در اهداف خود تعریف خواهیم کرد.

    وی گفت: تحقق سرمایه گذاری خارجی یک میلیارد دلاری و صادرات 800 میلیون دلاری تا یک میلیارد دلار را در برنامه امسال تعریف کرده ایم و امیدواریم به آن دست یابیم.

    تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت است

    همتی اظهارداشت: در استان تعداد 500 واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد داریم که برای تکمیل آنها اقدام خواهیم کرد.

    وی اضافه کرد:نکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت امسال است و در کنار آن واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی با جدیت دنبال خواهد شد.

    استاندار یادآورشد: در بخش تسهیلات ازدواج جوانان در سال گذشته 200 میلیارد تومان پرداخت شد که بی سابقه بود و امسال هم این روند با جدیت دنبال خواهد شد.

    وی گفت: حمایت از ایجاد مسکن و اشتغال برای جوانان و پرداخت تسهیلات ازدواج از دیگر اولویت های مسئولان در سال جاری است که در کنار آن توجه به مسکن خانواده شهدا، روستاییان، نیازمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم در دستور است.

    رونق گردشگری را جدی می گیریم

    استاندار با تشکر از اقدام خوب شهرداری در برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی و معرفی قزوین برای جلب گردشگر با همکاری میراث فرهنگی اضافه کرد: توجه به این بخش امسال با رویکرد بهتری دنبال خواهد شد و توجه به استفاده از ظرفیت گردشگری منطقه و فعال کردن آبگرم ها با کمک بخش خصوصی و حمایت از ساخت هنل برای اقامت مسافران در اولویت خواهد بود.

    هیچ کاری بخاطر انتخابات معطل نخواهد شد

    همتی درادامه به انتخابات هم اشاره کردوگفت:انتخابات برای ما بسیار مهم وحیاتی است اماموجب نخواهد شد کارهای خود را متوقف یا معطل کنیم و سرگرم انتخابات شویم.

    استاندار یادآورشد: همه تلاش و امکانات خود را بکار می گیریم تا انتخاباتی قانونمند، نتوام با آرامش و امنیت و اخلاق با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود اما هیچ کاری دچار وقفه نخواهد شد و عقب نخواهد افتاد.

    وی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی هم خبرداد و اظهارداشت: با هماهنگی امام جمعه محترم امیدواریم جلسات این شورا به صورت مستمر و ماهانه با دستور جلسات مهم کار خود را آغاز کند و به نتایج خوبی هم برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو