مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم سازی سالانه ۵۵ هزار واحد روستایی از طریق پرداخت تسهیلات

عصر ساختمان- معاون بهسازی خانه های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به طور متوسط سالانه ۵۵ هزار واحد روستایی آسیب دیده از حوادث طبیعی، با پرداخت تسهیلات بانکی توسط این نهاد بازسازی می شود.

مقاوم سازی سالانه ۵۵ هزار واحد روستایی از طریق پرداخت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ،عزیزالله مهدیان پنجشنبه شب در نشستی با استاندار و مدیران بانکهای خراسان رضوی برای تصمیم گیری در خصوص بازسازی خانه های خسارت دیده از زلزله این استان؛ با اشاره به وجود 443 واحد مسکن روستایی در کشور افزود: سالانه تسهیلات بانکی برای نوسازی 200 هزار واحد روستایی پرداخت می شود و تاکنون بیش از 50 درصد خانه های روستایی کشور بازسازی شده است.
    وی گفت: خراسان رضوی نیز در زمره استانهایی بوده که تاکنون از تسهیلات بانکی برای نوسازی خانه های روستایی بهره گرفته است که میزان بازسازی خانه های روستایی این استان 30 درصد و پایین تر از میانگین کشوری است.
    وی اظهار کرد: بسیاری از نقاط کشور از جمله خراسان رضوی مستعد بروز حوادث طبیعی است اما برخی از روستاهای این استان در دوردست قرار دارند و بعضا تنها یک واحد مسکن در این روستاها در برابر حوادث مقاوم سازی شده، لذا میزان خسارت های جانی و مالی در این روستاها بسیار بالاست.
    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی روستاییان زلزله زده خراسان رضوی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی اظهار کرد: بنیاد مسکن آواربرداری را در مناطق زلزله زده استان آغاز کرده و اگر تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مقاوم سازی خانه ها به موقع تامین نشود نمی توان عملیات را پیش برد.
    مهدیان گفت: امسال با عنایت دولت و همکاری هفت بانک عامل برای پرداخت تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی ، تامین تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی خانه های تخریب شده از زلزله در خراسان رضوی تضمین شده و به سرعت تخصیص یافته و پرداخت می شود.
    وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی تنها استان کشور است که 70 درصد تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی آن به صورت سفتی - زنجیره ای از سوی بانکهای عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در نتیجه زلزله روز چهارشنبه در خراسان رضوی یک هزار و 200 خانه روستایی 100 درصد و 300 واحد کمتر از آن خسارت دیده اند که تعداد خانه ها زیاد نیست و در صورت تامین تسهیلات لازم، می توان در زمان کوتاهی آنها را بازسازی کرد.
    مهدیان اظهار کرد: نبود بانک یا نمایندگی آن در روستاهای زلزله زده خراسان رضوی مردم را در تامین تسهیلات برای بازسازی دچار مشکل می کند لذا ضروری است در نقاط زلزله زده که بانک وجود ندارد، نماینده ای از سوی بانک ها مستقر شود.
    وی با تاکید بر همکاری بنیاد مسکن در کمک به بانکها برای تسریع در پرداخت تسهیلات گفت: از هفته آینده پرونده های مربوط به متقاضیان نوسازی خانه های روستایی مطابق با خواسته بانکها تشکیل می شود تا کار بازسازی هر چه سریعتر انجام گیرد.
    وی بیان کرد: مصالح عمده برای ساخت و ساز توسط بنیاد مسکن در روستاها توزیع می شود اما برای انتقال این مصالح به روستاها نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی به منظور تامین ماشین آلات لازم وجود دارد.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 1386 در سراسر کشور به اجرا درآمد که از این محل تاکنون بیش از 105 هزار مسکن روستایی در این استان بهسازی و مقاوم سازی شده است.
    سیدرضا موسوی نیا گفت: سهمیه سال گذشته خراسان رضوی از محل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی 15 هزار و 800 واحد مسکونی بود که از این تعداد ساخت و مقاوم سازی سه هزار و 603 واحد انجام گرفت و یکهزار و 12 قطعه زمین برای ساخت مسکن به متقاضیان در روستاها واگذار شد.
    زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار