مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر پایانه سنگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی :

ورود پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی استان خراسان جنوبی به بازارهای جهانی

عصر ساختمان- مدیر پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک به بازارهای جهانی را دست خواهد گرفت.

ورود پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی استان خراسان جنوبی به بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، اعظم حسینایی  در جمع سرمایه‌گذاران پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات هیئت دولت و با مجوز سازمان سازمان توسعه تجارت در دهه مبارک فجر سال گذشته افتتاح شد.

    وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های معدنی و ساختار خاص زمین‌شناسی خراسان جنوبی وجود چنین مرکزی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی و تجارت با استفاده از مزایای مالی سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی  نقشی محوری را در توسعه اقتصادی استان خراسان جنوبی دارد.

    ثبت برند سنگ خراسان جنوبی و شرق ایران در دستور کار

    رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور که با نگاه مدیریت توسعه بازار در منطقه ویژه اقتصادی تاسیس شد به گونه‌ای عمل می‌کند که منافع و آثار آن متوجه معدن‌داران و فعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید و چه در زمینه تجارت باشد.

    صفدری‌زاده از کلیه معادن خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های سال آینده ازمیر ترکیه و شیامی چین با محوریت پایانه صادراتی سنگ خبر داد و هدف از این حضور را ارائه و معرفی استان خراسان جنوبی به خارج از مرزهای ایران به منظور شناخت بازار مناسب اعلام کرد.

    رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هدف این مجموعه را افزایش صادرات سنگ و محصولات معدنی خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: افق بسیار خوبی را برای معادن استان خراسان جنوبی می‌بینیم.

    وی با بیان اینکه پایانه صادراتی سنگ به دنبال ثبت برند سنگ خراسان جنوبی و شرق ایران است از راه‌اندازی یک واحد بنتونیت در آینده نزدیک در این منطقه خبر داد.

    نقش آفرینی پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی برای توسعه صادرات حوزه سنگ

    مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سنگ ایران با بیان اینکه نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی پروژه‌ای است که برای توسعه صادرات حوزه سنگ و معدن نقش آفرینی بزرگی خواهد کرد گفت: بابت انجام کار بزرگی که در این منطقه صورت گرفته از مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکر می‌کنیم.

    حلاجیان اظهار داشت: پایانه صادراتی سنگ با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی خراسان جنوبی و با درایت و قدرت مجموعه مدیریتی پایانه صادراتی سنگ در آینده نه چندان دور بازارهای جهانی را به دست خواهد گرفت.

    مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سنگ ایران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی گفت: در مرحله نخست نباید بازارهای جهانی را از دست بدهیم که در این خصوص باید در ارائه محصولات خود بیشتر تلاش کنیم.

    حلاجیان افزود: پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور می‌تواند محصولات معدنی شرق ایران را معرفی کند.

    وی یادآور شد: با توجه به علاقه بسیار زیاد کشور افغانستان و پاکستان برای فرآوری سنگ از یک سو و نداشتن دانش فنی آنها از سوی دیگر پایانه صادراتی سنگ با استفاده از مزایای سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یک مکانی بسیار عالی و با توجیه اقتصادی بالا برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری سنگ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی