مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر

عصر ساختمان- در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سرپرستان شعب بانک های استان، پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر، مصوب شد.

اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان با اعلام این خبر افزود: همچنین در این جلسه پرداخت کمک پنج میلیون تومانی بلا عوض برای منازل آسیب دیده و کمک دو میلیون تومانی بلا عوض برای خرید اثاثیه ی منزل، به زلزله زدگان به تصویب رسید. 
    وی از اعلام آمادگی سپاه امام رضا (ع) برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده در استان خبر داد و گفت: این مجموعه با در اختیار گذاشتن ماشین آلات حمل و نقل مصالح و خودروهای مورد نیاز در این راستا همکاری می کند.
    استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به دستورات ریاست محترم جمهوری، پیگیری های معاون اول و وزیر کشور، در خصوص امدادرسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده، این جلسه تشکیل شده است. 
    رشیدیان خاطر نشان کرد: شناسایی منازل آسیب دیده، آوار برداری، تهیه ی نقشه و صدور پروانه ی ساخت رایگان با محوریت  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، صورت می گیرد.
    وی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه ی تمام شده ی ساخت روستائیان، سایر دستگاه ها نیز برای آوار برداری، انتقال مصالح و امکانات فنی و مهندسی، با محوریت بنیاد مسکن؛ مساعدت های لازم را خواهند کرد.  
    استاندار خراسان رضوی به نشست خود با معاونان وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: مقرر شد با همکاری این وزارت خانه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرایط اقلیمی و بومی مناطق زلزله زده بررسی شود و متناسب با آن ها، سازه های سبک برای ساخت و ساز ها طراحی شود.
    رشیدیان تاکید کرد: روستاهای جدید مبتنی بر طرح هادی، اصول و قواعد سازمان نظام مهندسی و از محل تسهیلات مقاوم سازی روستایی، ساخته خواهد شد.
    وی افزود: مذاکراتی نیز با وزیر راه و شهرسازی در خصوص تخصیص و تامین قیر برای بهسازی و احداث راه های روستایی در مناطق زلزله زده صورت گرفته و قول مساعد داده شده است.
    استاندار خراسان رضوی، تعداد واحدهای تخریب شده در 67 روستا را که تاکنون شناسایی شده، هزار و  828  مورد اعلام کرد و گفت: این آمار هنوز قطعی نیست و ممکن است واحدهای دیگری نیز به این رقم اضافه شود.
    رشیدیان با بیان این که واحدهایی که بین 60 تا 100 درصد تخریب شده اند، 474 مورد می باشند؛ ادامه داد: این مسکن های روستایی؛ در مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس واقع شده اند که میزان تخریب بخش قابل توجهی از آن ها زیر 30 درصد است.
    وی به ساکنان آن دسته از منازل روستایی که خانه هایشان در زلزله ترک خورده توصیه کرد: به دنبال ترمیم آن ها نباشند و از فرصت و تسهیلاتی که نظام و دولت برای آنان به منظور بازسازی فراهم آورده؛ استفاده کنند.
    استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که به طور میانگین 34 درصد از مسکن های روستایی استان مقاوم سازی شده است؛ اظهار داشت: متوسط این رقم در  کشور،  39 درصد است.
    رشیدیان گفت: پیگیری های لازم صورت گرفته تا سهمیه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی جذب شود و عقب ماندگی در این حوزه را جبران کنیم.
    وی خاطر نشان کرد: تحقق این مهم می تواند کمکی برای خروج شرکت های ساخت و ساز، از  رکود باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی