مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

۱۳درصد اعتبارات راه و شهرسازی استان مرکزی در سال۹۵ محقق شد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اعتبارات سال گذشته حوزه راه و شهرسازی استان برای ۳۸۹ پروژه، ۱۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که فقط ۱۳درصد آن تخصیص یافت.

۱۳درصد اعتبارات راه و شهرسازی استان مرکزی در سال۹۵ محقق شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازمهر، مجید شارقی در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: اعتبار سال گذشته حوزه راه و شهرسازی استان برای 389 پروژه 140 میلیارد تومان پیش بینی شد که تنها 13 میلیارد تومان آن تخصیص یافت اما با این اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته در حوزه های مختلف راه و شهرسازی استان هم بخش روستایی و هم شهری اقدامات مطلوبی به انجام رسید.

    وی افزود: طی سال گذشته 37.5 کیلومتر بزرگ راه با اعتباری بالغ بر 325میلیارد ریال و 22 کیلومتر راه روستایی با هزینه ای بالغ بر 90 میلیارد ریال در استان احداث شد که یک هزار و 82 خانوار از آن بهره مند شدند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان داشت: طی سال گذشته از کل محور اراک - خمین به طول 59 کیلومتر، یازده کیلومتر افتتاح شد و 6.5 کیلومتر باند دوم این محور نیز به بهره برداری رسید و پنج کیلومتر از باند دوم محور دلیجان - نراق هم افتتاح شد.

    شارقی ادامه داد: احداث راه روستایی مسلم آباد -خنجین به طول هفت کیلومتر و بهره مندی پنج روستا، احداث راه روستایی اسفندان-کوت آباد به طول پنج کیلومتر و بهره مندی پنج روستا، احداث راه روستایی محمود آباد - میلاجرد به طول 15 کیلومتر و بهره مندی 10 روستا از جمله فعالیت های راهسازی روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی طی سال گذشته است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: ساخت 39هزار مسکن مهر در تعهد استان بود که ساخت 13 هزار واحد آن تا سال 92 به پایان رسید و مابقی آن از سال 92 به بعد آماده تحویل شده است.

    وی خاطرنشان ساخت: از مجموع 39هزار واحد مسکن مهر استان، 23هزار واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر بود که متولی آن مسکن و شهرسازی است و در شهرهای بالای 25هزار نفر تمامی واحدها تحویل متقاضیان شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از 500 واحد مسکن مهر موفق به دریافت پایان کار شدند و 140مورد هم فروش ثانویه مسکن مهر انجام شد و بیش از 200واحد مسکن مهر هم سند اعیانی دریافت کرد.

    شارقی رفع تصرف اراضی دولتی به میزان 135هکتار و به ارزش ریالی 49میلیارد و 828 میلیون تومان را از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال 95 عنوان کرد.

    وی افزود: پیگیری تکمیل ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی شامل بیمارستان ها، مجوعه فرهنگی هنری، کتابخانه ها و... به مساحت هفت هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 16میلیارد و 270 میلیون ریال، افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی مامونیه با زیربنای سه هزار و 700 مترمربع و صرف هزینه 14میلیارد و 600 ریال، افتتاح بیمارستان 24 تختخوابی خنداب با زیر بنای دوهزار و 800 متر مربع با صرف هزینه شش میلیارد و 500 ریال از دیگر اقدامات انجام شده توسط راه و شهرسازی استان مرکزی است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار