مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

کلنگ احداث شهر جدید تیس امسال به زمین می‌خورد

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرای احداث شهر جدیدتیس از امسال خبر داد و گفت: طرح جامع شهر جدید تیس هم‌اکنون از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است.

کلنگ احداث شهر جدید تیس امسال به زمین می‌خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی درخصوص وضعیت فعلی اجرای عملیات شهر جدید تیس اعلام کرد: چابهار یکی از شهرهای با بیشترین آمار حاشیه نشینی در کشور است که شهر جدید تیس در پاسخ به این مشکلات و کمک به بخشی از توسعه چابهار برنامه‌ریزی و طراحی شده است و دارای بالاترین استانداردهای محیط زیستی در کشور است.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سواحل مکران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و معاون اول رئیس جمهور در شهر چابهار برگزار شد گفت: خوشبختانه در این همایش تفاهم‌نامه بین شرکت عمران شهرهای جدید و مجموعه نگین پارس مبنی بر ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این شهر به امضا رسید.

    وی با تأکید براینکه براساس مذاکرات انجام شده قرار شد عملیات اجرایی طرح‌های موجود شهر جدید تیس همزمان با سفر رئیس جمهور به این منطقه در سال 96 آغاز شود گفت: شهر جدید تیس با بهره مندی از سواحل بسیار زیبا قابلیت استفاده توریستی و تجاری بالایی داشته که قصد داریم با برنامه‌ریزی مناسب آن‌ها را اجرایی کنیم.

    به گفته این مقام مسئول هم‌اکنون طرح جامع شهر جدید تیس از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و دارای بالاترین استانداردهای محیط زیستی در کشور است.

    طاهرخانی در ادامه حجم گسترده فضای سبز و فاصله مناسب این منطقه از دریا را از جمله موارد مهم در رعایت شاخص‌های محیط زیستی در تیس نام برد و گفت: قصد داریم در احداث این شهر برخلاف زمان‌های گذشته که همواره طرح‌ها را از کل به جزء اجرایی می‌کردند از جزء به کل پیش برویم.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید همچنین افزود: در این راستا ابتدا طرح‌های شهری و محلات آماده و پس از آن به سراغ طرح‌های تفصیلی و جامع رفتیم که خود کمک شایانی به جلوگیری از هزینه‌های سنگین توسعه شهری و سازگاری با محیط زیست خواهد داشت.

    به گفته وی هرچه مطالعات دقیق و ریزبین بر طرح محلات و شهر بیشتر باشد و طرح تفصیلی منتج از این مطالعات گردآوری شود کمترین مداخله را در طبیعت داشته و ما را در امر توسعه شهری موفق‌تر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو