مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش سرعت پروژه ها در پردیس

عصر ساختمان- دو اقدام فوری در پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق خزانه و افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر پردیس حاکی از آن است که وزارت راه و شهرسازی قصد دارد تا قبل از پایان کار دولت یازدهم تکلیف واحدهای بلامعارض پردیس را مشخص کند.

افزایش سرعت پروژه ها در پردیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، پس از افتتاح هزار واحد مسکن مهر در فاز 8 پردیس، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر سرعت گرفتن ساخت و ساز در فازهای 8، 5، 9 و 11 شنیده می شود و احتمالا اردیبهشت ماه بخش زیادی از واحدهای فاز 8 تحویل می شود.

    مشکلات بودجه دولت در سال گذشته دامنگیر شهر جدید پردیس شده بود و در سال 1395 ساخت و ساز مسکن مهر به کندی پیش می رفت. به همین دلیل شرکت عمران شهر جدید پردیس فقط توانست 4500 واحد را در فاز 11 آماده کند که البته به دلیل نبود امکانات زندگی، همچنان بدون سکنه است. با این حال در آخرین روزهای سال گذشته افتتاح 1000 واحد در فاز 8 نویدبخش روزهای بهتر در این شهر بود و مسوولان قول دادند از این به بعد مرتبا در پردیس شاهد افتتاح باشیم.

    بسیاری از تلاشها در نیمه دوم سال گذشته انجام گرفت؛ به طوری که تا 8 ماه گذشته در محله سهند و سبلان فاز 8 هیچ امکانات زیربنایی و زیرساختی وجود نداشت اما در این بازه زمانی آب، برق و گاز به تمامی هزار واحد مسکونی این فاز رسید.

    همچنین 1000 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای افزایش تسهیلات که در دولت تصویب شده بود در 18 اسفندماه 1395 به حساب واریز شد. 200 میلیارد تومان از این مبلغ در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که 130 میلیارد تومان آن به پردیس تعلق گرفت و مابقی در اختیار سایر شهرهای جدید قرار داده شد. یارانه‌ای هم قرار بود پرداخت شود که دولت اواخر اسفندماه آن را تصویب کرد و به خزانه واریز شد.

    تنها مشکلی که هم اکنون وجود دارد افزایش 10 میلیون تومانی وام از 30 به 40 میلیون تومان است که مدیرعامل شرکت عمران پردیس می گوید این تسهیلات قطره چکانی به واحدها تزریق می شود.

    سعید غفوری با بیان این‌که 1000 واحد مسکن مهر پردیس شامل افزایش 10 میلیون تومانی وام می‌شود اظهار کرد: هزار واحدی که در فاز 8 افتتاح شد شاید رقم بالایی نباشد اما این نوید را داد که کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی شامل خطوط فاضلاب، آب، برق و گاز که بر عهده شرکت عمران بوده انجام شده است و مطمئن باشید در سه ماهه  و نیز شش ماهه ابتدای سال 1396 مکرار افتتاح خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو