مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن انبوه‌سازان:

رونق بخش مسکن کارخانه‌های مرتبط را احیا می‌کند

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان با تأکید بر اینکه رونق بخش مسکن می‌تواند کارخانه‌های پرتعداد وابسته به این بخش را راه‌اندازی مجدد کند، گفت: ارائه آمارهای غلط از میزان واحدهای خالی از سکنه این تصور را به وجود آورد که تولید مسکن از تقاضا پیشی گرفته و دیگر نیازی به ساخت و ساز نیست.

رونق بخش مسکن کارخانه‌های مرتبط را احیا می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه امسال سال اقتصادی مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است، رونق بخش مسکن تا چه حد می‌تواند تولید و اشتغال را رونق دهد، گفت: بخش مسکن بر 300 شغل به طور مستقیم و بیش از 2 هزار شغل تأثیر غیر مستقیم می‌گذارد، پس اگر بخش مسکن و ساخت و ساز رونق بگیرد می‌توانیم به ایجاد شغل بسیار امیدوار باشیم.

    وی با اشاره به اینکه رونق بخش مسکن می‌تواند کارخانه‌های وابسته به این بخش را رونق دهد، گفت: بخش مسکن به طور مستقیم با بسیاری از کارخانه‌های فولاد، سیمان و شیشه و درب و پنجره مرتبط است، بنابراین با توجه به اینکه تعداد این کارخانه‌ها در کشور زیاد است، می‌توان گفت رونق ساخت و ساز می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد فرصت شغلی و بالا بردن ظرفیت تولید این کارخانه‌ها داشته باشد.

    رهبر با تأکید بر اینکه تصور نمی‌کند تا نیمه اول سال جاری رونق به بخش مسکن بازگردد، گفت: به نظر نمی‌رسد که تا نیمه اول سال جاری و تا مشخص شدن وضعیت دولت آینده اتفاق خاصی در بخش مسکن رخ دهد مگر اینکه دولت یازدهم بخواهد با یک اقدام فوری قصد ایجاد رونق و تحول در بخش مسکن را داشته باشد.

    * از دهه 40 تاکنون تولید مسکن از تقاضا عقب بوده است

    عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن ادامه داد: متأسفانه ارائه آمارهای غلط از سوی اداره آمار از وجود 2.5 میلیون خانه خالی از سکنه باعث شده تا این تصور به وجود بیاید که تولید از عرضه مسکن پیشی گرفته است در حالی که از دهه 40 تاکنون تولید مسکن همواره از تقاضا عقب بوده است.

    *ساخت و ساز سالانه به 200 هزار واحد کاهش یافت

    وی تأکید کرد: عدم ساخت و ساز متناسب با تقاضا از 3 یا 4 سال گذشته باعث شده تا این روزها شاهد افت شدید آمار ساخت و ساز باشیم و علی‌رغم اینکه در طرح جامع مسکن پیش‌بینی سالانه ساخت یک میلیون مسکن شده است آمارها حاکی از ساخت 200 هزار واحد مسکونی می‌دهد.

    رهبر ادامه داد: به هر حال طبق گزارش‌های اداره ثبت سالانه 850 هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود، پس این آمار به خوبی نشان می‌دهد که سالانه باید چه میزان مسکن تولید و عرضه شود، اگر می‌خواهیم بخش مسکن رونق و اشتغال در کشور گسترش بیشتری یابد می‌توانیم به خوبی از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و با تحریک توأم عرضه و تقاضا شعار امسال را که به خوبی نامگذاری و هدفگذاری شده است را جامه عمل بپوشانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی