مدیران خودروعصر اعتبار

صدور بیش از ۶۹۰ سند مالکیت در راستای حمایت از تولید و عرضه مسکن

عصر ساختمان- محوری گفت: در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با همکاری اداره کل بنیاد مسکن، برای ۶۹۵ فقره پرونده رای صادر شد که تا پایان سال ۹۵ برای آنها سند صادر شده است.

صدور بیش از ۶۹۰ سند مالکیت در راستای حمایت از تولید و عرضه مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان ، سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره تعداد اسناد صادر شده در راستای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن گفت: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، در محدوده بافت روستاهای بالای 20خانوار و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

    وی گفت: در ابتدا بنیاد مسکن وضعیت ثبتی محل اجرای طرح را از واحدهای ثبتی استعلام و پس از اخذ پاسخ در صورت وجود شرایط قانونی، اقدام به تشکیل پرونده که حاوی نقشه، گواهی احراز مالکیت و مشخصات متصرفین بوده با تکمیل آن جهت رسیدگی و صدور سند مالکیت کاداستری به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

    این مقام مسئول اظهار کرد : در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با همکاری اداره کل بنیاد مسکن استان، برای 695 فقره پرونده رای صادر شد که تا پایان سال 95 برای آنها سند صادر شده است.

    محوری هدف از اجرای طرح صدور سند مالکیت روستایی را جلوگیری از مهاجرت روستاmیان به شهرها، وصل شدن به سامانه UTM و نقشه جهانی، ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالکیت ها، امکان بهره‌گیری روستائیان از تسهیلات بانکی، کمک به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماکن مسکونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی برای تسریع در خدمات رسانی به روستاها برشمرد.

    وی با بیان اینکه در روستاها مردم یکسری زمین و موقعیت دارند که به علت نداشتن سند، هیچ پشتوانه ای برای آنها محسوب نمی‌شود به روستائیان توصیه کرد از شرایط موجود برای سند دار کردن ملک خود استفاده کنند.

    مدیر کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد دلیل موفقیت سنددار کردن اماکن روستایی را دید معنوی و انسان دوستانه کارکنان نسبت به قشر زحمتکش  روستایی دانست و اظهار کرد: اداره کل ثبت استان کهگیلویه و بویراحمد متعهد به تسریع در صدور اسناد در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار