مدیران خودروعصر اعتبار

سفر به بهشت گمشده در کویر

عصر ساختمان- «خوان» یکی از روستاهای هدف گردشگری در ۸۵ کیلومتری شهرستان بیرجند است که زیبایی هایش در روز طبیعت، بهاری خاطره انگیر را برای مسافران و گردشگران ثبت خواهد کرد.

سفر به بهشت گمشده در کویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ،مسیرش جایی شیبه به جاده بهاری شمال است... عظمت خداوند در دل کویر، چنارهایی را سر به فلک کشانده و بهشتی گمشده را در این سرزمین کویری خلق کرده است. جاده پر پیچ و خم این منطقه از بین باغ های عبور کرده و این باعث شده که هنگام رانندگی احساس کنی که از این دنیا فاصله می‌گیری و وارد دنیای قصه‌ها می‌شوی.

    این روستا در منطقه ای کوهستانی واقع شده که داری هوایی سرد و آبی شیرین است. زیبایی های این روستا به درستی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند، گویی نقاشی ماهر آن را طراحی کرده و به عناصرش جان بخشیده است.

    کوه در کنار رود، باغ در کنار کوه و خانه های قدیمی نیز در دل کوه، این‌ها را جز دستی توانمند نمی‌تواند در شرقی و خشک‌ترین استان ایران خلق کند.

    زیبایی های زیادی دست به دست هم داده و روستای خوان را به منطقه ای رویایی تبدیل کرده است.

    گذر از رود برای ورود به جنگل سپیدارها

    اندکی که دراین منطقه زیبا گشت و گذار کنی به رودی به طول پنج متر خواهی رسید که اطراف آن را درختان میوه و سپیدار محاصره کرده و هزاران زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کند.

    این روستا دارای چهار قنات بوده که آب سه تا از قنوات معدنی است. سیب، زردآلو، گوجه سبز، آلبالو، به و گلابی از جمه میوه‌ها و محصولات این منطقه بهشتی هستند.

    همچنین زالزالک، آلو، توت، انگور، بادام، گردو، شاه توت، زرشک، طنازگل و محصولات زراعی آن شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، عدس، لوبیا، لنگاش، چغندر، شلغم، گندم، جو، یونجه  و انواع سبزیجات از جمله تربچه، نعنا، ریحان، جعفری، تره ، پیازچه ، بادام تره ، تلخون ، گشنیز، شنبیلیله و سلطان نمکی از دیگر محصولات این منطقه هستند.

    وجود بیش از دو میلیون سپیدار در روستای خوان

    فرماندار درمیان بیان کرد: خوان، یکی از روستاهای زیبا و هدف گردشگری این شهرستان است.

    محمد بشیری زاده اظهار کرد: این روستا چهار قنات داشته که دارای آب شیرین و گوارایی است.

    وی با بیان اینکه نوع گونه این روستا، سپیدار است، افزود: بیش از دو میلیون چنار در اطراف جاده و داخل این روستای زیبا قرار دارد.

    بشیری زاده با اشاره به بافت قدیمی روستای خوان بیان کرد: طی سال های اخیر در این روستا سنگ فرش سنتی و زیبایی را انجام داده‌ایم.

    فرماندار درمیان ادامه داد: این روستا در 25 کیلومتری شهرستان درمیان و 85 کیلومتری شهرستان بیرجند واقع شده است.

    زمینه اسکان 100 مسافر در روستا فراهم است

    بشیری زاده اظهار کرد: روستای خوان دارای 140 خانوار و 429 نفر جمعیت بوده که مردمانی مهمان نواز و خونگرم هستند.

    وی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از این روستا بیان کرد: زمینه اسکان 100 مسافر در مدرسه شبانه روزی این روستا فراهم شده است.

    فرماندار درمیان  ادامه داد: برگزاری موسیقی محلی در روستا و ایجاد نمایشگاه محصولات بومی روستا از جمله اقدامات اجرایی برای مسافران نوروزی است.

    وی با اشاره به اهمیت حضور گردشگران در روستای خوان بیان کرد: حضور این افر می‌تواند باعث معرفی و شناسایی زیبایی روستا شود.

    بشیری زاده افزود: همچنین گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از محیط طبیعی روستا و نحوه زندگی مردم، از آب و هوای مطبوع و بهاری آن بهره مند شوند.

    خراسان جنوبی دارای زیبایی های زیادی در جای جای بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای خود بوده که برخی از وصف عاجزند و تنها حضور را برای نمایش جذابیت خود می‌طلبند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار