مدیران خودروعصر اعتبار

بهای مسکن ۵.۲ درصد رشد کرد

عصر ساختمان- بر اساس آمارهای بانک مرکزی، حجم معاملات مسکن در شهر تهران طی سال گذشته ۵.۴ درصد و بهای مسکن ۵.۲ درصد افزایش یافت.

بهای مسکن ۵.۲ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران»، در اسفند ماه سال 1395، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 12 هزار و 200 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 21.6 و 6.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در سال 1395 به 162 هزار و 100 واحد مسکونی بالغ شد، که در مقایسه با سال 1394، 5.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 4 میلیون و 570 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 1.5 و 5.2 درصد افزایش یافته است.

    در اسفندماه سال 1395 شاخص کرایه مسکن اجاری نسبت به ماه مشابه سال 94 در شهر تهران 11.3 درصد و در کل مناطق شـهری 4.9 درصد رشد داشته است.

    ماهیت قراردادهـای اجاره مسکن کـه غالباً یـک سـاله تنظیم می‌شود و نیز اثرپذیری شاخص اجاره‌بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر متناسب اجاره‌بها بـا تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

    این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، ماهانه توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی