مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های ساختمانی وزارت راه وشهرسازی:

تدوین آیین نامه کنترل ساختمان نهایی شد

عصر ساختمان- شیبانی گفت:در گذشته برخی از پیمانکاران اقدام به اجرای خدمات صوری و امضا فروشی می کردند که این موضوع در آیین نامه کنترل ساختمان اصلاح گردید.

تدوین آیین نامه کنترل ساختمان نهایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،منوچهر شیبانی اصل مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های ساختمانی وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه  آیین نامه کنترل ساختمان در دستورکار جلسه کمیسیون زیربنایی دولت قرار گرفت گفت: ماه گذشته این آیین نامه در کمیسیون بررسی و نهایی شد .

    وی افزود: با اصلاحاتی که به عمل آمده سعی کرده ایم نظر سایر دستگاه های اجرایی از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان ،وزارت کشور وشهرداری ها را نیزدر این  بخش به کار گیریم و با نسخه اصلاح شده به کمیسیون های مربوطه ارسال کنیم.

    مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های ساختمانی  اظهار داشت: برخی از موارد این آیین نامه بعد از  تصویب هیئت دولت به مرحله اجرایی می رسد وبرخی از موارد در طول مدت دو سال اجرایی می شوند.

    شیبانی در خصوص موارد اصلاح شده در این آیین نامه گفت: این آیین نامه بر مبنای  اجرای ساختمان توسط پیمانکاران ساخت تدوین شده و لازم است پیمانکاران دارای صلاحیت حرفه ای باشند.

    وی با اشاره به اینکه افراد فاقد صلاحیت نباید در حوزه ساخت وساز دخالت کنند افزود:  متاسفانه در گذشته برخی از پیمانکاران اقدام به اجرای خدمات صوری و امضا فروشی می کردند که این موضوع نیز در آیین نامه کنترل ساختمان نیز پیش بینی شده است.

    شیبانی خاطر نشان کرد: پیش بینی شده به طور قاطع هم  وزارت راه وشهرسازی کنترل داشته وهم سازمان نظام مهندسی استان ها در این بخش نظارت کامل داشته باشند.

    مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های ساختمانی  تصریح کرد: تجربه تلخ مجری ساختمان که در گذشته در دستور العمل های جداگانه بود از این بخش ناشی گردید که خدمات به طور غالب تبدیل به بخش صوری شد و اقدامات مد نظر قانون گذار انجام نشد.

    وی به شیوه نامه بازرسی ساخت اشاره کرد و افزود:پیش بینی شده  بحث نظارت از بحث بازرسی به طورکامل تفکیک شود و بازرسان به صورت آموزش دیده  همانند شیوه های نوین در کشورهای پیشرفته وارد ساخت وساز شوند و بازرسی کامل از اجرای ضوابط شهرسازی ،مقررات ملی ساختمان ، استاندارد های لازم اجرا در دستور کار قرار گیرد.

    شیبانی  تصریح کرد: برای تکمیل این موارد شیوه نامه های دیگری مانند گود برداری، خدمات آزمایشگاهی ،ژئوتکنیک و موارد دیگر نیز در دست تدوین است.

    مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های ساختمانی  یادآور شد: از اوایل امسال بخش عمده ای از مواردی که در سال 95 بعد از چندسال آسیب شناسی ومطالعات اولیه به مرحله تدوین رسید ،بعد از آماده شدن پیش نویس برای تصویب وابلاغ ارائه می شود.

    وی تاکید کرد: همچنین برای آیین نامه ماده29 که از بدو تصویب قانون (21 سال) معوق مانده بود ،پیش نویس تهیه شده و برای اخذ نظر از صاحب نظران ارائه شد که در سال گذشته این متن نهایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار