مدیران خودروعصر اعتبار

جاذبه‌های گردشگری فریمان

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فریمان گفت: شهرستان فریمان علاوه جاذبه‌های تاریخی با آب و هوای مثال‌زدنی پذیرای گردشگران است.

جاذبه‌های گردشگری فریمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، حسن گیاهی ،در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهرستان فریمان عنوان کرد: سد تاریخی فریمان که از لحاظ تاریخی و هم طبیعی اهمیت دارد، یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری شرق کشور است، مرحله اول ساخت آن مربوط به زمان ایلخانان مغول و مرحله دوم آن که افزایش ارتفاع بود، به سال 70 بر می‌گردد.

    وی ادامه داد: چشمه آبگرم شاهان گرماب که حمام تاریخی آن مربوط به دوره صفویه است، محوطه تاریخی سنگ بست مربوط به دوران غزنویان از دیگر جاذبه‌های گردشگری فریمان به شمار می‌رود.

    گیاهی بافت تاریخی فریمان را یکی از جذابیت‌های این شهر برشمرد و افزود: بافت تاریخی شهر فریمان جزء معدود بافت‌های باقی مانده از دوره پهلوی اول در شرق ایران و مورد توجه دانشجویان معماری و شهرسازی نیز قرار گرفته است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فریمان با بیان اینکه خانه استاد شهید مطهری مربوط به پهلوی اول و همچنین موزه مردم شناسی مربوط به اواخر قاجار است، تصریح کرد:  این موزه که خانه زیبای مرمت شده با فضایی سنتی دارد، در هفت غرفه آداب و رسوم گذشته مردم فریمان و نحوه معیشت فریمانی‌ها را به تصویر می‌کشد، هرکس به این موزه می‌آید و از آن بازدید می‌کند، راضی خواهد رفت.

    رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فریمان اظهار کرد: بنای تاریخی مذهبی روستای عشق‌آباد در دوره تیموریان، حمام تاریخی قلندرآباد در دوره قاجار، آبشار چهار تکاب، رباط تاریخی سنگ بست از دوره تیموریان، باغ ملی فریمان، ایوان مزار رزمگاه مربوط به دوره تیموریان و روستای هدف گردشگری باغ عباس از دیگر مناطق دیدنی، تاریخی و گردشگری شهرستان فریمان به شمار می‌رود.

    گیاهی خاطرنشان کرد: آب و هوای خوب فریمان مثال‌زدنی است و نزدیکی آن به مشهد و طبیعت بکر آن در کنار جاذبه های گردشگری خوبی که دارد و از سویی با توجه به این که طرقبه و شاندیز نیز بسیار شلوغ و از حالت طبیعی در آمده و مصنوعی شده، باعث می‌شود، بسیاری فریمان را انتخاب کرده و برای تفریح و گردشگری به این منطقه بیایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو