مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت نیرو اعلام کرد؛

۱۳هزار حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۳۹۵ بسته شد

عصر ساختمان- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سال گذشته با بستن نزدیک به ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز، از برداشت ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از آنها جلوگیری شد.

۱۳هزار حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۳۹۵ بسته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، رحیم میدانی گفت: تدوین سیاست‌های کلان کشور در بخش آب، آخرین دستاوردی بود که در سال 1395 در اتاق فکر آب وزارت نیرو نهایی و با امضای وزیر نیرو برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد تا از این طریق، به رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.

    وی تاکید کرد: در سال 1396 نیز طرح احیا و تعادل‌بخشی با قدرت ادامه می یابد، اختصاص 11 میلیارد مترمکعب حقابه محیط زیست به صورت جدی پیگیری می‌شود و آبرسانی روستایی نیز ادامه می یابد.

    میدانی یادآور شد: در سال 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب، پنج سیاست کلان ابلاغ شد که به مرور زمان به بازنگری نیازمند است.

    به گفته وی، مدیریت به هم پیوسته، ارتقای بهره‌وری آب، ‌ مهار آب‌های مرزی و مشارکت بهره برداران از سیاست های ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب به شمار می رفت و رویکرد ما نیز، انطباق اقدام ها و برنامه‌ها با این سیاست‌ها بود.

    معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مهمترین رخداد در بخش آب کشور در سال 1395 را اجماع ملی بین قوه مجریه، مقننه و دیگر مسئولان بلندپایه در قانون برنامه ششم برای کاهش مصرف آب کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: با طرح احیا و تعادل بخشی، منابع آب سطحی و زیرزمینی که به دلیل مصارف بی رویه و غیرمجاز به حالت فاجعه باری افتاده بود، در چند سال برنامه ششم به حالت طبیعی و پایدار برسد.

    میدانی درباره محدودیت منابع مالی در طرح احیا و تعادل بخشی در سال 1395 گفت: کمبود منابع باعث شد در این سال از اهداف خود بازمانیم و فقط به نصب نزدیک به 20 درصد از 50 هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام، روی چاه‌های کشاورزی اکتفا کنیم.

    وی درباره مهمترین اقدام غیرسازه‌ای در سال 1395 افزود: پس از بروز سیل فروردین ماه پارسال در حوضه رودخانه دز، برای مدیریت بهتر سیلاب در آینده با استفاده از مستندات و مرور وقایع و نظام نامه‌های موجود در وزارتخانه و بررسی آنها، نظامنامه جدیدی در حوزه مدیریت سیلاب، با استفاده از تجربیات گذشته تدوین و از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد.

    معاون آب و آبفای وزارت نیرو یادآور شد: بر اساس این نظامنامه، زمستان پارسال سیلاب در استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان مدیریت شد و نتیجه کار، بسیار رضایت بخش بود. در سدهای رئیسعلی دلواری، شمیل، نیان و سلمان فارسی توانستیم سیلاب را در کنترل نگه داریم که به این اقدام های کم هزینه و پربازده در عرصه آب، اقدام های غیرسازه‌ای اطلاق می‌شود.

    وی افزود: پارسال 15 سد مخزنی در کشور به بهره‌برداری و مرحله آبرسانی رسید و 55 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی ساخته شد؛ همچنین مشکل آب آشامیدنی 2 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت روستایی مرتفع شده و اکنون باید، به مسائل دیگر مانند کیفیت آب نیز اندیشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار