مدیران خودروعصر اعتبار

هتل های نیمه کاره مازندران امسال تکمیل می شود

عصر ساختمان- استاندار مازندران با اشاره به پیگیری هایی که در بخش بهبود وضعیت زیر ساخت های گردشگری صورت می گیرد، افزود: بنا داریم هتل های نیمه ساخت مازندران در سال جاری به بهره برداری رسد.

هتل های نیمه کاره مازندران امسال تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، ربیع فلاح جلودار با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از تلاش هر ساله اصحاب رسانه استان در پوشش اخبار ستاد، اظهار کرد: با اقداماتی مدیریتی که در حوزه گردشگری مازندران صورت می گیرد هرساله شاهد بهبود وضعیت  و افزایش مشارکت در این حوزه هستیم.

    وی در ادامه با اشاره به افزایش تردد مسافران به استان و سهم 11 درصدی مازندران از مجموع ترددها گفت: جزو معدود استانهایی بودیم که تاکنون با بیشترین تردد شاهد عددی بالغ بر 26 میلیون تردد را ثبت شده بودیم.

    استاندار مازندران، افزود: بیش از هشت میلیون و 525 هزار نفر شب اقامت در سکونت گاه ها، هتل ها و مراکز اسکان را تاکنون داشتیم که رقم بالایی است.

    فلاح جلودار، مزیت ها و فرصت های ایجاد شده با  حضور گردشگر و مسافر را در مازندران بیشتر از تهدید آن برشمرد و گفت: نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج ، ارائه آمار و اطلاعات و  معرفی ظرفیت های گردشگری استان در این حوزه مهم و تثرگذار خواهد بود.

    وی، با اشاره به کاهش 31 درصدی کاهش تلفات جاده ای  در استان مازندران، افزود: همه این نتایج ارزشمند در سایه  اقدامات مدیریتی  و فراهم نمودن زیرساخت ها بوده است.

    رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران، با بیان اینکه  50درصد از  مشکلات حوزه راه ها و جاده ها مربوط به استانهای دیگر بوده  و مازندران در این بخش کمک های خوبی به این استانها ارائه کرده است، افزود: مازندران علی رغم همه مشکلات  استان معین بوده و همبستگی استانی ما  امکان این کمک ها را فراهم کرده است.

    وی، با بیان اینکه گردشگری در مازندران به لحاظ اقتصادی کمتر از استانهای دیگر نیست، ادامه داد: حضور گردشگران فرصت مناسبی است تا در بخش های مختلف اقامتی و بوم گردی درآمد خوبی برای استان حاصل شود و توجیه اقتصادی خوبی دارد.

    استاندار مازندران، با اشاره به  اینکه در سال  95 حمایت بانک ها را در بحث گردشگری داشتیم، گفت: 56 درصد از اقتصاد مازندران در بخش خدمات است و از این میزان 50 درصد مربوط به حوزه گردشگری است.

    فلاح جلودار، در ادامه بر ضرورت توجه به  آموزش در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: صاحبان اقامتگاه ها و هتل ها و همه کسانی که به نوعی با موضوع گردشگر، مسافر و توریست درارتباط هستند  بایستی آموزش های لازم را بگیرند.

    وی، به گردشگری روستایی در مازندران به عنوان یک فرصت تازه اشاره کرد و گفت: تاکنون  یک میلیون و 922 هزار نفر شب  مسافر در روستاهای مازندران اقامت کردند که پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز این رقم به 4میلیون نفر شب برسد.

    استاندار مازندران، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را یکی دیگر از اقدامات مهم استان در ایام نوروز 96 و دیگر ایام سال گذشته برشمرد و افزود: توجه به اقتصاد صنایع دستی و بازاریابی برای شاغلین و صنعت گران این بخش از برنامه های الویت دار ما در سال 96 است.

    فلاح جلودار، ادامه داد: کارهای خوبی در بخش اعطای تسهیلات رونق اقتصادی در سال 95 صورت گرفته به طوری که 100 درصد این تسهیلات جذب و برای رونق 80 واحد تولیدی استفاده شده است.

    وی،  با اشاره به  نگاه حمایتی دولت به بخش رونق تولید در روستاها، افزود: دولت در سال گذشته 1.5 میلیون دلار از درآمد ارزی را به رونق اقتصادی در روستاها اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار