مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رئیس جمهور خبر داد:

هتل‌های سه‌ستاره ارزان ساخته می‌شود

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور گفت: در صورت تصویب طرحی در دولت و اجرایی شدن آن علاوه‌بر اینکه ساخت‌وساز در کشور دوباره جان خواهد گرفت، کلاس خاصی از هتل‌ها و مراکز اقامتی در کشور ایجاد خواهد شد که به توسعه گردشگری ارزان‌قیمت کمک خواهد کرد.

هتل‌های سه‌ستاره ارزان ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، زهرا احمدی‌پور  در جلسه ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاشی که در استان کرمانشاه صورت گرفته است درخور توجه است و سعی شده است تا با توجه به نوع آثاری که در این استان وجود دارد به حوزه گردشگری کرمانشاه تنوع داده شود، که جلوه‌های گونه‌گون آن در بخش‌های مختلف استان قابل‌رؤیت است.

    تور رسانه‌ای برای سه استان

    احمدی‌پور افزود: انتظار دوری نیست که استان کرمانشاه بیش‌ از پیش معرفی شود و به همین منظور تور رسانه‌ای به‌مقصد استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام برگزار خواهیم کرد.

    وی با اشاره به برگزاری این تور در اسفندماه سال گذشته به‌مقصد سیستان‌ و بلوچستان افزود: براساس گزارش استاندار سیستان‌وبلوچستان ورود گردشگران به این استان در نوروز 96 حدود 20 درصد افزایش یافته است که یکی از عوامل آن برگزاری همین تور رسانه‌ای است.

    محور ساسانی و منظر فرهنگی اورامانات در راه ثبت‌جهانی

    احمدی‌پور در ادامه، با اشاره به درخواست مدیران استان کرمانشاه درخصوص معرفی جهانی این استان با ثبت آثار، گفت: البته این استان یک اثر در فهرست جهانی یونسکو دارد، اما در حوزه ثبت‌ملی نگاه ویژه‌ای داریم و آثاری را که شرایط لازم را دارند در دستورکار قرار داده‌ایم، اما محور ساسانی و منظر فرهنگی اورامانات برای ثبت‌جهانی در برنامه‌ریزی‌های این سازمان قرار دارد.

    احمدی‌پور به مجاورت مرزی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: روند تبادل گردشگری در این استان با عراق به این صورت بوده که زائران از این استان برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند، اما این روند باید به این صورت باشد که گردشگران از عراق نیز وارد ایران و استان کرمانشاه شوند و در این میان حوزه گردشگری سلامت می‌تواند در استان کرمانشاه مورد توجه گردشگران از کشور عراق قرار گیرد.

    صادرات صنایع‌دستی به عراق

    وی همچنین به ظرفیت صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به فرصت پسابرجام می‌توان از این فرصت به‌نحو مطلوب استفاده کرد و برای صادرات صنایع‌دستی به عراق استفاده کرد.

    احمدی‌پور همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: به‌طور حتم در این میان صنایع‌دستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه گردشگری در استان کرمانشاه می‌تواند باعث شود تا این استان به‌مقصد گردشگری تبدیل شود.

    رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: هماهنگی بین‌دستگاهی در استان کرمانشاه فرصت بسیار مناسبی است و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری تنها وظیفه سازمان میراث‌فرهنگی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند در این خصوص به ما کمک کنند و بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که برای هر اقدامی پیوست میراث‌فرهنگی داشته باشیم.

    احمدی‌پور با بیان اینکه کرمانشاه مسیر خود را در گردشگری پیدا کرده است افزود: اینکه کرمانشاه محور تاریخی را برای توسعه گردشگری خود انتخاب کرده است نشان دهنده این است که این استان می‌تواند در سال‌های آینده به‌عنوان یکی از جدی ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود.

    دانشگاه آزاد جایگزین آموزش‌و‌پرورش

    معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اسکان گردشگران در مدارس گفت: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش به دنبال این است که در سال 97 میزبانی از گردشگران را بر عهده نداشته باشد باید ظرفیت‌های جایگزین را شناسایی کنیم و بر همین اساس و براساس برنامه‌ریزی‌ها و تفاهم صورت گرفته برخی از مراکز دانشگاه آزاد می‌تواند به‌عنوان مراکز اقامتی در طول سال تبدیل شوند و به عرضه خدمات به گردشگران و مسافران بپردازند.

    توسعه گردشگری ارزان با احداث هتل‌های سه‌ستاره

    احمدی‌پور در ادامه گفت: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم با مشارکت برخی از دستگاه‌ها کلاس و نوع متوسطی از هتل‌هایی را با درجه سه‌ستاره در ایران احداث کنیم که اقشار مختلف بتوانند در این مراکز اقامت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح در دولت و اجرایی شدن آن علاوه‌بر اینکه ساخت‌وساز در کشور دوباره جان خواهد گرفت، کلاس خاصی از هتل‌ها و مراکز اقامتی در کشور ایجاد خواهد شد که به توسعه گردشگری ارزان‌قیمت کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی