مدیران خودروعصر اعتبار

کاخ شمس و تپه‌های ۹۰۰۰ ساله ازبکی با بیشترین بازدید نوروزی

عصر ساختمان- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز گفت: مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید مهر شهر (کاخ شمس) در میان جاذبه‌های گردشگری استان البرز تا به امروز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و در رتبه بعدی محوطه باستانی ازبکی قرار گرفته است.

کاخ شمس و تپه‌های ۹۰۰۰ ساله ازبکی با بیشترین بازدید نوروزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا, احمد ترکاشونداظهار کرد: در استان البرز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که هر یک به تنهایی می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

    وی افزود: البرز با داشتن جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر، محوطه‌ها و تپه‌های باستانی بی‌نظیر و آثار معماری فاخر در نوروز 1396 میزبان گردشگران و علاقه‌مندان است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید مهر شهر با معماری کم‌نظیر و فضای طبیعی بسیار جذاب در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در نوروز امسال برای اولین بار میزبان جشنواره نوروزگاه می‌باشد که البته در میان جاذبه‌های گردشگری استان البرز این مجموعه فرهنگی تاریخی تا به امروز بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است و در رتبه بعدی محوطه باستانی ازبکی قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: در نوروز امسال با تدبیر و ابتکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز برای اولین بار محوطه تاریخی ازبکی با بیش از 9000 سال قدمت میزبان گردشگران و علاقه‌مندان است.

    ترکاشوند تصریح کرد: کتابخانه تخصصی ازبکی نیز در اختیار بازدیدکنندگان برای آگاهی بیشتر از اهمیت و جایگاه جهانی محوطه تاریخی ازبکی قرار گرفته است و از بازدیدکنندگان پذیرایی نیز به عمل می‌آید.

    معاون گردشگری استان البرز در ادامه گفت: محور «کرج – چالوس» یک بسته کامل گردشگری است. در واقع این جاده یک محور گردشگری است که خوشبختانه مواصلاتی نیز می باشد که با بهره‌مندی از روستاهای زیبا ، کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی ، پیست‌های اسکی منحصر به فرد، هتل‌های زیبا با امکانات اقامتی استاندارد و واحدهای پذیرایی بین‌راهی کم‌نظیر تمامی ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارا است .

    ترکاشوند یادآور شد: استان البرز با داشتن جاذبه‌هایی منحصر به فرد از کوه‌ها و طبیعت زیبای طالقان تا کویر و رودخانه اشتهارد و از روستاهای شگفت‌انگیز ساوجبلاغ و محوطه 9000 ساله ازبکی تا محور گردشگری کرج – چالوس هنوز ناشناخته‌اند که همیاری و تلاش بیشتری از مجموعه استان برای معرفی هر چه بهتر این جاذبه‌ها انتظار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار