مدیران خودروعصر اعتبار

خبر خوش برای بازار مسکن

عصر ساختمان- با افزایش سرمایه بانک مسکن از ۳ به ۸ هزار میلیارد تومان، بازار مسکن در سال آینده می تواند رونق قابل توجهی به خود بگیرد.

خبر خوش برای بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل ازایسنا، تقریبا از دی ماه سال گذشته بود که وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به دنبال بحث توسعه ای شدن بانک مسکن و اضافه شدن 5000میلیارد تومان به سرمایه این بانک بودند که این تبصره در لایحه بودجه 1395نیز وجود داشت اما به دلیل مشکلات دولت و رکود اقتصادی این موضوع معطل مانده بود.

    با این حال دو روز مانده به پایان سال 1395مصوبه افزایش 5000میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن توسط هیات وزیران تایید شد.

    در این شرایط احتمالا بازار مسکن در سال 1396با افزایش تقاضای مصرفی از طریق تسهیلات مواجه می شود و احتمالا فعالان این بازار برای ورود به دوره پیش رونق آماده می شود.

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه، تنها بانک تخصصی توسعه ای بخش مسکن اکنون و در آستانه سال جدید، با گشایش جدید در مسیر حمایت مالی بیشتر از این بخش روبرو شده است، اعلام کرد: بانک مسکن با این میزان افزایش سرمایه، می تواند در سال 1396هم راستا با سیاستهای بالادست از جانب دولت و بانک مرکزی، از همه بخش های مسکن به خصوص تقاضای مصرفی خرید مسکن و همچنین ساخت و سازهای منطبق با الگوی مصرفی، از طریق پرداخت متنوع تسهیلات بانکی، پشتیبانی مالی به عمل بیاورد.

    محمدهاشم بت شکن درباره جزئیات افزایش سرمایه بانک گفت: «با لطف پروردگار و مساعی صورت گرفته خوشبختانه با تأیید هیات وزیران، افزایش سرمایه بانک به مبلغ 50هزار میلیارد ریال به تصویب مجمع عمومی بانک رسید و به نظر می رسد اکنون بانک دارای بالاترین نسبت کفایت سرمایه در بین بانک های دولتی باشد.»

    بت شکن، این موفقیت را در آستانه سال نو به همه کارکنان بانک تبریک گفته و افزود: در سال جدید بانک مسکن باید به گونهای، متفاوت از سال 1395عمل کند که موجب اثرگذاری بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در جهت خانه دار شدن، شود.

    بنابراین گزارش، سرمایه بانک مسکن پیش از این بالغ بر 3000میلیارد تومان بود که با این افرایش به بیش از 8000میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو