مدیران خودروعصر اعتبار

بهره برداری از ۳ طرح راه وشهرسازی در کردستان با حضور رئیس جمهوری

عصر ساختمان- سه طرح راه و شهرسازی با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار روز شنبه با حضور رئیس جمهوری در سنندج به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۳ طرح راه وشهرسازی در کردستان با حضور رئیس جمهوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا این طرح ها شامل تکمیل 18.5 کیلومتر از قطعات پنج و 6 کریدور بزرگراه شمال - جنوب (سنندج-دیواندره)، 30 کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 170 واحد مسکن مهر است.
    قطعات پنج و 6 بزرگراه کریدور شمال به جنوب با اعتبار 350 میلیارد ریال اعتبار، راه های روستایی با 122 میلیارد ریال اعتبار و واحدهای مسکونی مسکن مهر نیز 650 میلیارد ریال اعتبار احداث و تکمیل شده اند.
    همچنین همزمان با این سفر، عملیات احداث راه بیجار زنجان، باند دوم گردنه صلوات آباد و راه کامیاران به سروآباد با 760 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده آغاز شد.
    در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کردستان چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
    میزان اشتغال زایی این طرح ها 6 هزار شغل مستقیم است که شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز و سد زیویه کامیاران است.
    تکمیل 18.5 کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور (مسیر سنندج-دیواندره)، تکمیل 30 کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و 170 واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
    بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های 63.20 کیلووات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سرآوباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب 833 طرح ایجادی و توسعه ای و احداث 100 ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به کردستان است.
    آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران - سروآباد با 760 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه هایی که است در دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان برنامه ریزی شده است.
    رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.
    طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو