مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه های پلیس برای کاهش سرقت از منزل و خودرو

عصر ساختمان-رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: رعایت نکات ایمنی از سوی صاحبان منازل و خودرو در کاهش سرقت بسیار تاثیرگذار است.

توصیه های پلیس برای کاهش سرقت از منزل و خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله حسن پور افزود: یک رسم خوب قدیمی در فرهنگ ایران اسلامی وجود دارد که نماد مشارکت مردم در امنیت اجتماعی و همکاری دو جانبه است و در این رسم کهن، همسایگان نقش بسیار موثری در جلوگیری از وقوع سرقت دارند.
    وی بر لزوم تداوم مراقبت همسایه از همسایه تاکید کرد و گفت: این موضوع به عنوان یک راهبرد موثر اجتماعی به همه جوامع بشری توصیه شده است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته این فرهنگ غنی ایرانی، اجرایی می شود.
    وی اظهار کرد: شهروندان باید با دقت نظر هر گونه موارد مشکوک را شناسایی کرده و ضمن شناسایی و دقت در ظاهر افراد، موضوع را قبل از هر عملی به پلیس 110 اطلاع دهند.
    رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: مردم باید توجه داشته باشند در صورتی که پلیس به محله آنها مراجعه کرد و اطلاعاتی را خواست، نهایت همکاری را با پلیس در راستای وظیفه ذاتی آنها انجام دهیم.
    وی عنوان کرد: در مراقبت همسایه از همسایه استفاده از نگهبانان محله به ویژه زمانی که افزایش مسافرت ها وجود دارد، نیز بسیار تاثیرگذار و در استفاده از نگهبانان محله رضایت ساکنان محل لازم است که این افراد در قالب شرکت های خدمات حفاظتی فعال هستند.
    وی گفت: افراد از نگهداری طلاجات و وجود نقد به مقدار زیاد در یک مکان مشخص از منزل خودداری کنند و برای نگهداری از طلا و پول در منزل باید جای مناسب را انتخاب کرد.
    سرهنگ حسن پور افزود: سارقان طعمه هایی را انتخاب می کنند که کم حجم باشد و پول و طلا از اهداف مورد نظر سارقان در سرقت منزل است که باید توجه داشت همه طلا و وجوه را یکجا نگهداری نکنند.
    وی خاطرنشان کرد: صندوق های امانات بانکی یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری وجوه نقد و طلاجات است و افراد باید فهرستی از وسایل قیمتی و طلاجات خود تهیه کنند تا در صورت بروز سرقت، امکان ارائه آن به پلیس وجود داشته باشد.
    وی افزود: افراد در صورتی که در یک مجتمع چند واحدی هستند به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام ساختمان در یک زمان خالی از سکنه نباشد و زمان بکارگیری افراد برای نظافت منزل یا اسباب کشی حتما باید از نیروهای شرکتی تائید صلاحیت شده استفاده شود.
    رئیس پلیس آگاهی استان کرمان عنوان کرد: در زمان مسافرت طولانی مدت، علاوه بر اینکه خانه به قفل های کتابی، حفاظ، نرده و سیستم های الکترونیکی، مجهز می شود باید کلید خانه را به فرد مطمئن بسپارید.
    وی گفت: هنگام مسافرت باید طلا، جواهرات و اسناد بهادار به صندوق های امانات بانک ها سپرده شود.
    وی تاکید کرد: اگر افرادی به شما مراجعه و ادعا کردند از عناصر اطلاعاتی و امنیتی هستند، در اصالت و صحت ادعای آنها تردید کرده و بلافاصله پلیس را در جریان قرار دهید زیرا نیروهای امنیتی در زمانی که لباس شخصی باشد حکم و دستور قضایی دارند و همواره باید از این افراد کارت شناسایی درخواست شود.
    حسن پور گفت: برخی مواقع مکان هایی در منازل وجود دارد که امکان ورود به منزل را فراهم می کنند که شهروندان باید تمامی این نقاط را حفاظ گذاری کنند.

    **پرهیز از پارک خودرو در مکان های خلوت و تاریک
    وی به سرقت وسیله نقلیه یا وسایل داخل خودرو اشاره و بیان کرد: در تعامل با شهرداری مکان هایی برای پارک خودرو تعیین شده که نگهبان نیز برای آنها گذاشته شده است.
    وی بر پرهیز از پارک خودرو در مکان های خلوت و تاریک تاکید کرد و گفت: اموال موجود در خودرو نیز باید در مکان امن نگهداری شوند و در معرض دید افراد نباشد.
    سرهنگ حسن پور تصریح کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و بازدارنده کمک موثری در کاهش سرقت اتومبیل است.

    **مراقب کیف قاپی و کیف زنی باشید
    وی با اشاره به اینکه کیف قاپی یکی از جرایم خشن در جامعه است گفت: لازم است شهروندان در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
    وی اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع کیف قاپی خانم ها باید در زمانی که پیاده در حال حرکت هستند، کیف دستی خود را در سمتی قرار دهند که به سمت دیوار، جوی آب و غیره بوده و به سمت خیابان نباشد تا امکان کیف قاپی از بین برود.
    رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه اکثر کیف قاپی ها توسط افراد موتورسیکلت سوار انجام می شود یادآور شد: اکثر کیف قاپی ها به صورت دو نفره انجام می شود و افراد باید در عبور از معابر، نسبت به موتورسیکلت های دارای دو سرنشین حساس تر باشند.
    وی تصریح کرد: افراد باید در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک پلیس را با شماره 110 یا 130 (پلیس آگاهی) در جریان قرار دهند.
    وی استفاده از کارت های بانکی الکترونیکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توصیه می شود افراد از حمل پول نقد با حجم زیاد در معابر خودداری کنند و در کنار آن توجه داشته باشند که رمز کارت بانکی آنها به دست افراد بیگانه نیفتد.
    حسن پور به سرقت موسوم به کیف زنی اشاره و بیان کرد: در این نوع سرقت تعدادی از زنان کیف زن شرایطی به بهانه شلوغی محل و کم بودن جا در مغازه ها و اتوبوس ها را فراهم می کنند و یک نفر نیز با مهارت خاص، اقدام به بریدن کیف و برداشتن کیف پولی می کند.
    وی گفت: در زمینه کیف زنی و کیف قاپی توصیه می شود زمان بروز این اتفاق به هیچ عنوان درگیر نشوند و مشخصات ظاهری، وسیله نقلیه، رنگ لباس، مدل مو و حالت صورت فرد یا افراد را مد نظر قرار دهند که در پیگیری های بعدی بسیار کارساز خواهد بود.

    **بانوان سوار خودروی شخصی نشوند
    رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان رمان به بانوان توصیه کرد از سوار شدن در خودروهای شخصی و مسافربرهای شخصی خودداری کنند.
    وی اظهار کرد: همه افراد جامعه به ویژه بانوان باید از موسسه ها و تاکسی سرویس های معتبر یا از خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.
    سرهنگ حسن پور گفت: مواردی بوده که افرادی به بهانه مسافرکشی در حالی که یک زن نیز در صندلی عقب خودرو نشسته بوده اقدام به ربودن بانوان کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار