مدیران خودروعصر اعتبار

۹ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن در سال آینده تزریق می شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تزریق ۹۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی بدون اتکا به بودجه‌های دولتی در سال آینده به بخش مسکن خبر داد.

۹ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن در سال آینده تزریق می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با بیان این‌که امسال رشد بازار مسکن کمتر از حد انتظار کارشناسان بود، اظهار کرد: صندوق پس انداز یکم از مهمترین ابزارهایی بانک مسکن برای خانه دار شدن خانه اولی هاست. این صندوق بر اساس تجهیز منابع بانک‌ها و متکی به بودجه دولت نیست.

    وی با اعلام این که تاکنون حدود 3000 میلیارد تومان در حساب صندوق پس انداز یکم پس انداز شده است، افزود: بانک از منابع داخلی 6000 میلیارد تومان تسهیلات می دهد و در مجموع 9000 میلیارد تومان به بازار مسکن بدون کمک از بودجه دولت ، تزریق می شود.

    وی با بیان این‌که در سه سال اخیر بازار مسکن کنترل شده و به نفع خریداران است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات به انبوه سازان برای هر واحد 120 تا 150 میلیون تومان، تشکیل صندوق زمین و ساخت، رهن ثانویه، صندوق های دیگری نیز طراحی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور مجوز برای لیزینگ مسکن،‌ بیان کرد: مهم‌ترین بحث ما توسعه ای شدن بانک مسکن است و با این مجموعه نظام تامین مالی ؛ بخش مسکن گسترش داشته باشد. لیزینگ یکی از ابزار مالی خوب و گران‌قیمت در بخش مسکن است و تلاش می کند بخشی از سرمایه بازار مسکن را تامین کند.

    مظاهریان تاکید کرد:‌ چون نرخ تسهیلات لیزینگ بالاست ، افراد محدودی از این تسهیلات استفاده می کنند و براساس تصویب شورای پول و اعتبار، بانک ها حق ندارند از این طریق شرکت های خود را وارد لیزینگ کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی