مدیران خودروعصر اعتبار

ستاریان:

معاملات مسکن، تابستان داغ می‌شود

عصر ساختمان- کارشناس اقتصادی حوزه مسکن پیش بینی کرد: سال ۹۶ برای بازار معاملات مسکن سال خوبی است و در تابستان حجم معامله‌ها افزایش پیدا می‌کند.

معاملات مسکن، تابستان داغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین ، بیت الله ستاریان در خصوص شرایط بازار مسکن در سال آینده گفت: بازار مسکن در زمانی که تحریم ها در کشور وضع شد از تحرک خارج شد و این وضعیت تا بعد از توافق برجام ادامه پیدا کرد. اما دستاوردهای این توافق در سال 95 ملموس نشد.

    وی افزود: با وجود اینکه سال 96 سال خوبی برای بازار مسکن است، نمی توان انتظار داشت با ورود به این سال بازار این بخش رونق شکل بگیرد. برای بخش مسکن انتظار می رود که از تابستان معامله ها افزایش پیدا کند و این حالت حفظ شود.

    اولویت مسکن، کمک غیر مستقیم دولت

    این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط در بازار مسکن، کمک به تولید کنند در اولویت قرار دارد. هرچه نقش دولت در این بخش غیرمستقیم باشد، انتظارات بیشتر برآورده می شود. در شرایط کنونی انبوه سازان خانه های زیادی را ساخته اند و در بازار تقاضا زیاد است، اما این متقاضیان شرایط خرید ندارند بنابراین با کمک تسهیلاتی به این افراد می توان چرخه رونق در بازار را به حرکت در آورد.

    ستاریان ادامه داد: تحریک تقاضا در بخش مسکن در نهایت به سود انبوه سازان هم خواهد بود، چرا که از محل نقدینگی که در این بازار تزریق می شود این افراد می توانند برای متقاضیان سال های بعد مسکن، تولید انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی