مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر آستارا

عصر ساختمان- - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تکمیل ۳۰۰ واحد از مجتمع ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهرستان خبر داد.

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر آستارا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا, ولی داداشی روز جمعه در نشست رسانه ای با خبرنگاران آستارا در دفتر نماینده این شهرستان گفت: مطابق پیگیری های انجام شده، وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پرداخت بالغ بر 60 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل 300 واحد از مجتمع مسکن مهر آستارا را صادر کرده اند.
    وی افزود: با پرداخت این اعتبار در حداقل زمان ممکن، شاهد بهره برداری از 300 واحد مسکن مهر شهرستان آستارا در هفته دولت سال 96 خواهیم بود.
    وی اضافه کرد: با توجه به آغاز بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر و با در نظر گرفتن اینکه بیشتر متقاضیان این واحدها اجاره نشین هستند، امیدواریم با تکمیل و افتتاح مسکن مهر آستارا، مشکلات متقاضیان آنها برطرف شود.
    مجتمع 900 واحدی مسکن مهر آستارا در زمینی به مساحت 3.2 هکتار ، در 9 بلوک 10 و 11 طبقه با زیربنای هر واحد 90 ، 84 و 70 متر مربع در حال احداث و تکمیل است.
    داداشی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شهرستان آستارا قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد، گفت: این موضوع از طریق استانداری گیلان و شورای عالی مناطق آزاد در حال پیگیری است تا با تصویب در هیات دولت و صحن علنی مجلس، شکل عملیاتی به خود بگیرد.
    وی افزود: با ایجاد منطقه آزاد در شهرستان آستارا در کنار بندر، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی شاهد توسعه همه جانبه این شهرستان خواهیم شد.
    وی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای توسعه ابعاد صنعتی و اقتصادی شهرستان آستارا لازم دانست و گفت: شهرک صنعتی آستارا با دارا بودن 34 واحد تولیدی از ظرفیت فوق العاده ای برای سرمایه گذاری برخوردار است و با اختصاص کامل 15 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات دولتی، تعدادی از واحدهای صنعتی آن احیا خواهد شد.
    نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تکمیل فاز دوم اسکله بندر آستارا، اجرای طرح سامانه دفع فاضلاب شهری با مشارکت بخش خصوصی و ساخت راه ارتباطی آبشار لاتون را از برنامه های عمرانی خود برای شهرستان آستارا در سال 96 عنوان کرد.
    در پایان این نشست، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از خبرنگاران رسانه های این شهرستان به پاس یک سال تلاش در اطلاع رسانی، تجلیل کرد.
    بر اساس گزارش در آستارا ، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی این شهرستان از آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشجو برای نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در این مرکز آموزشی خبر داد.
    توفان سماپور روز جمعه گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته‌های فناوری اطلاعات (اینترنت و شبکه‌های گسترده)، حسابداری، حقوق ثبتی و معماری شهری و در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات گرایش فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری معماری(مرمت بافت های فرسوده)، کارشناسی حرفه ای حقوق ثبتی و کارشناسی حرفه ای حسابداری انجام می‌پذیرد.
    وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت ‌نام تا 15 فروردین 1396 فرصت دارند تا با ارائه تصویر کارت ملی، شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی به مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا مراجعه کنند.
    سماپور خاطر نشان کرد: دانشجویان این مرکز در طول تحصیل از کلاس های آموزش تکمیلی مختص رشته خود نظیر دوره حسابداری با رایانه، برنامه نویسی وب و موبایل و طراحی با اتوکد استفاده می کنند تا با اتمام دوره تحصیلی، علاوه بر دریافت مدرک رسمی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهارت های مورد نیاز بازار کار را یاد بگیرند.
    مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا از سال 1388 فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و بیش از 500 دانشجو در 31 رشته این مرکز مشغول تحصیل هستند.
    شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو