مدیران خودروعصر اعتبار

آذربایجان غربی رتبه اول مبارزه با زمین خواری را کسب کرد

عصر ساختمان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: امسال با تلاش کارکنان این اداره کل توانستیم هزار هکتار از منابع ملی استان را از دست زمین خواران بازپس بگیریم و رتبه اول را در این خصوص در کشور کسب کنیم.

آذربایجان غربی رتبه اول مبارزه با زمین خواری را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا, رحمان وهاب زاده در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: عرصه های ملی امانت گذشتگان به ماست و ما نیز باید این امانت را به نسل های آینده منتقل کنیم ولی عده ای با دست اندازی به این عرصه ها سعی دارند آنها را صاحب شده و به نفع خود استفاده کنند.
    وی اضافه کرد: در سال جاری توانستیم با همراهی مردم و تلاش کارکنان منابع طبیعی، هزار هکتار عرصه ملی را از دست این متصرفان خارج کنیم که در این خصوص باید از همراهی دستگاه قضایی نیز قدردانی کرد.
    وی اظهار کرد: متاسفانه در اثر مصرف بی رویه از محیط زیست و افزایش جمعیت استان، شاهد تبدیل شدن آذربایجان غربی به یک استان بیابانی هستیم.
    وی با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه مهمترین معضل حوزه منابع طبیعی آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور است، ادامه داد: خشکی دریاچه علاوه بر محیط زیست، موجب تهدید حیات وحش نیز می شود و باید فرهنگ حفظ و حراست از عرصه های ملی را در جامعه رواج دهیم تا جلوی این خشکی گرفته شود.
    به گزارش ایرنا آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 2 میلیون و 600 هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی