مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

احداث ۱۶ هتل با ۳۲۰۰ تخت در آذربایجان شرقی

عصر ساختمان- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در بحث گردشگری، احداث هتل و اقامتگاه تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ تخت هتل استان را به ۹ هزار و ۵۰۰ تخت رساندیم و ۱۶ هتل با ۳ هزار و ۲۰۰ تخت در حال احداث داریم.

احداث ۱۶ هتل با ۳۲۰۰ تخت در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  فارس، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نهفته در استان در انجام امور و اطلاع رسانی دقیق و کامل عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اگر در طول سه و نیم سال گذشته 7 هزار پروژه با صرف اعتبار 10 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده در نتیجه استفاده از ظرفیت‌های مختلف دولتی، ملی، فاینانش، مشارکت بخش خصوصی و ... بوده است و سال 96 این رقم را بیشتر خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه تعداد مشترکان آبرسانی استان در سه سال گذشته  146  درصد بیشتر شده و 780 کیلومتر شبکه آبرسانی جدید احداث شده است، افزود: در این مدت حدود 650 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اجرا شده که 250 کیلومتر آن در تبریز و بویژه در مناطق محروم و حاشیه نشین اجرا شده و در واقع شبکه فاضلاب شهر تبریز را به 162 درصد رساندیم.

    پورمهدی اظهار داشت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید به تعداد 55 روستای آبرسانی شده و آبرسانی اصلی مرزی را به میزان 5 هزار هکتار اجرا کردیم و در این بخش بیش از 1200 میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال 92 حدود 285  کیلومتر بزرگراه داشتیم و در سه سال گذشته 165 کیلومتر به شبکه بزرگراه‌های ما اضافه شده است، افزود: اعتبار بزرگراه اهر تا سال 92 حدود 23 میلیارد تومان بود و در سه سال گذشته این میزان اعتبار را به 55 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی پروژه را نیز از 26 درصد به 50 درصد رساندیم.

    این مسئول با اشاره به پروژه راه آهن میانه - تبریز، توضیح داد: تا سال 92 برای این پروژه 390 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده بود و در دولت  جدید 500 میلیارد تومان به این پروژه هزینه کرده و ریل‌گذاری آن تا بستان‌آباد آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه در زمینه مسکن مهر در گذشته 50 هزار واحد مسکن مهر بدون زیرساخت‌های لازم تحویل داده شده بود و ما تمام مشکلات زیرساختی این مساکن را برطرف و 50 هزار واحد را تحویل دادیم، اضافه کرد: در حوزه درمان 120 هزار متر مربع بر فضاهای درمانی اضافه شده و 360 هزار متر مربع در حال احداث داریم که هماهنگی و تهیه مقدمات این امور بسیار سخت و پیچیده است.

    پورمهدی سهم حمل و نقل عمومی استان را 65 درصد عنوان و تصریح کرد: اعتبارات تخصیصی قطار شهری تبری تا سال 92 حدود 750 میلیارد تومان بود و در سه سال گذشته یک هزار و 150 میلیارد تومان به این پروژه اعتبار ترزیق کردیم و سال 96 خط دوم متروی تبریز بیشتر فعال خواهد شد.

    این مسئول اعتبارات تخصیصی به شهرداری‌های استان را بیشتر از یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در آمد شهرداری تبریز به 2 هزار و 150 میلیارد تومان رسیده است.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در بحث گردشگری، احداث هتل و اقامتگاه تعداد 8 هزار و 500 تخت هتل استان را به 9 هزار و 500 تخت رساندیم و 16 هتل با 3 هزار و 200 تخت در حال احداث داریم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 900 دهیاری در استان فعال هستند و اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها حدود 306 میلیارد تومان است؛ 700 روستا گازرسانی شده و بیش از 90 درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

    پورمهدی اعتبارات تخصیصی به دریاچه ارومیه را 330 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حجم دریاچه چند سانتی متر اضافه شده درحالی که امسال 28 درصد بارندگی کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو