مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد:

احتمال رونق مسکن در سال ۹۶ کم است

عصر ساختمان- عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد گفت: با این وضعیت احتمال رونق بخش مسکن کاهش پیدا کرده و هر حرکتی در این بازار با عرضه املاک بانک ها، شرکت ها و انبوه سازان خنثی می شود.

احتمال رونق مسکن در سال ۹۶ کم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین محمودی اصل، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، گفت: بازار ارز پس از یک دوره نوسانات محدود، بالاخره ثبات خود را حفظ کرده و حفظ بازار ارز یکی از دستاوردهای دولت است که این امر با همگرایی بین مردم، مسئولان، گروه ها و احزاب مختلف ایجاد می شود.

    وی در ادامه افزود: پیش بینی اولیه بر این بود که شاهد تقویت برابری  دلار امریکا، در برابر سایر ارزها نباشیم. البته همه این ها به این بستگی دارد که ما چقدر می توانیم درآمدهای مختلف ارزی را داشته باشیم و تراز بازرگانی که بعد از سال ها مثبت شده را افزایش دهیم.

    این کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت سکه ،تصریح کرد:در بازار سکه هم با توجه به قیمت های جهانی شاهد ثبان مناسبی هستیم.

    محمودی اصل با بیان اینکه  ارز، سکه و مسکن از کالای سرمایه گذاری خارج شده اند،عنوان کرد: احتمال اینکه این سه کالا  دوباره مورد اقبال عمومی  قرار بگیرند کم است ، هرچند که بخشی از این مسائل مربوط به رفتار سپرده گذاران است و سپرده گذاران در ماه ها و سال های اخیر به سرمایه گذاری با درآمد ثابت روی آوردند و منابع بانک ها به جهت افزایش سپرده گذاری رشد داشته، البته تغییر این رفتار سپرده گذاران بسیار سخت خواهد بود و وقتی منابع به سمت سرمایه گذاری با سود ثابت حرکت کند، بدین معنی است که ریسک پذیری در جامعه بسیار کاهش پیدا کرده است.

    وی همچنین اظهار داشت:طبیعی است پس از نوسانات نرخ ارز در سال 91، میزان ریسک پذیری فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار کاهش پیدا کرده و این باعث شده که رفتار سپرده گذاران ما عوض شود، تغییر رفتار از کارآفرینی و فعالیت در ایجاد و توسعه کسب و کارها به سپرده گذاری و کسب درآمد ثابت مشکل اساسی در مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: کاهش نرخ سود بانکی نیزپس از این  باعث انتقال منابع بانک ها به سمت بازارها نخواهد شد و با این وضعیت احتمال رونق بخش مسکن نیز کاهش پیدا کرده و هر حرکتی در این بازار با عرضه املاک بانک ها، شرکت ها و انبوه سازان خنثی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی