مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رکورد حفاری سنتی ۶ کیلومتر تونل در دو سال

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رفع گلوگاه های ترافیکی راه های منتهی به استان های شمالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، گفت: توانستیم به رکورد حفاری ۶ کیلومتر تونل با روش سنتی در طول دو سال دست یابیم.

رکورد حفاری سنتی ۶ کیلومتر تونل در دو سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: حدود 40 روز پیش 260 میلیارد تومان نقدینگی رسید و اجرای توسعه ریلی را سرعت بخشید. همچنین تزریق هزار و 750 میلیارد تومان در سال 95 موجب شد، اجرای آزادراه سرعت بگیرد. همچنین امسال 900  میلیارد تومان اوراق مشارکت به آزادراه‌ها اختصاص دادند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت 6 آزادراه مهم گفت: در حال حاضر در 10 محور آزادراهی کارگاه‌های فعال داریم در بین اینها 6 آزادراه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که سال آینده قطعه یک آزادراه تهران – شمال به افتتاح می‌رسد گفت: همچنین قطعات 3 و 4 آزادراه کنارگذر جنوب تهران در سال 96 به افتتاح خواهد رسید.

    وی افزود: همچنین بخشی از آزادراه شیراز به اصفهان به طول 210 کیلومتر سال97 به افتتاح می‌رسد و بخشی از آزادراه تهران – بندرامام در حدفاصل خرم آباد به اراک به افتتاح خواهد رسید.

    خادمی با بیان اینکه فردا 3 کیلومتر از آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد،‌ گفت:‌ برای این سه کیلومتر 200 میلیارد تومان هزینه شده است که مهم‌ترین گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین – رشت محسوب می‌شود که فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی با افتتاح این سه کیلومتر مهم‌ترین گلوگاه ترافیک تهران – شمال رفع می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 8 کیلومتر از این آزادراه باقی مانده است،‌ گفت:‌ مابقی این آزادراه به صورت چهار خطه ساخته می‌شود.

    وی افزود: آزادراه قزوین – رشت به طول 240 کیلومتر در سال 88 به افتتاح رسید اما گلوگاه ترافیکی منجیل به رودبار این محور به ساخته نشده بود که همین عامل منجر به ترافیک سنگین در ایام پیک سفر می‌شد.

    خادمی با بیان این که همچنین بخشی از پروژه تعریض محور فیروزکوه پیش از سفرهای نوروزی به افتتاح می‌رسد، گفت: گلوگاه ترافیکی تونل شیرگاه و زیرآب در فیروزکوه قبل از شروع سفرهای نوروزی رفع می‌شود.

    مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: همچنین هفته گذشته مهمترین گلوگاه ترافیکی محور هراز یعنی تونل آبشار را رفع کردیم و این محور هم به افتتاح رسید.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین گلوگاه ترافیکی راه‌های منتهی به استان‌های شمال در حال بازگشایی هستند، گفت: برای رفع این گلوگاه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است که 600 میلیارد تومان آن تنها برای قطعه یک آزادراه تهران – شمال هزینه کرده‌ایم تا این آزادراه که به معضل ملی تبدیل شده بود هر چه زودتر به افتتاح برسد. همچنین 100 میلیارد تومان آن در محور فیروزکوه، 100 میلیارد تومان در محور هراز و 120 میلیارد تومان آزادراه قزوین ـ رشت، البته در سال گذشته 80 میلیارد تومان هم به تکمیل آزادراه قزوین ـ رشت اختصاص دادیم.

    خادمی با اشاره به محور قزوین – الموت گفت: این محور هم در راستای رفع گلوگاه‌های ترافیکی راه‌های منتهی به استان‌های شمالی در حال ساخت است و تاکنون 110 میلیارد تومان برای ساخت این محور هزینه کرده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سایر استان‌ها 441 کیلومتر راه به عنوان باند دوم و راه اصلی ساخته شده است که تا پیش از سفرهای نوروزی به افتتاح می‌رسد، گفت:‌ باند دوم محور قزوین به ساوه و نوار ساحلی در استان‌های بوشهر، خوزستان به طول 70 کیلومتر پیش از سفرهای نوروزی زیر بار ترافیک می‌روند.

    وی افزود: همچنین کنارگذر غربی کرمانشاه به طول 24 کیلومتر به صورت بزرگراهی به افتتاح رسیده است.

    وی با اشاره به ساخت محور خرم آ‌باد به اراک که قطعه‌ای از آزادراه تهران به بندر امام است، گفت: طولانی‌ترین تونل به طول سه کیلومتر در باند رفت و برگشت در یکی از صعب العبورترین محورها   را توانستیم با روش‌های سنتی یعنی انفجار در طول دو سال گذشته حفر کنیم.به عبارت دیگر 6 کیلومتر تونل در 2 سال با روش سنتی حفاری شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 500 کیلومتر ریل در کشورمان وجود دارد، گفت: 950 کیلومتر ریل جدید باید ساخته شود که مهمترین پروژه‌های ریلی اتصال مرکز 5 استان همدان – گیلان ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی و مسیر جدید تبریز هستند.

    وی افزود: زیرسازی این محورها از چیزی حدود 95 درصد تا 100 درصد به پایان رسیده است و آماده‌ ریل گذاری هزار کیلومتر در سال جدید هستیم که البته یکی از چالش‌های ما در بخش راه‌آهن تامین ریل بود که توانستیم با فاینانس 2 هزار کیلومتر ریل خریداری کنیم.

    خادمی ادامه داد: در حال حاضر متوسط ریل گذاری در پروژه‌های ریلی روزانه چیزی حدود 4 الی 5 کیلومتر است، گفت: عملیات ریل گذاری بستگی به شرایط جوی محورها د ارد و اگر شرایط جوی مناسب باشد متوسط ریل گذاری به 5 کیلومتر هم می‌رسد.

    وی همچنین با اشاره به افزایش اعتبارات پروژه‌های ریلی در سال آینده گفت: اعتبارات ریلی از 1200 میلیارد تومان برای امسال به 2150 میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد که این نشان از توجه دولت به پروژه‌های ملی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو