مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد:

تحول اساسی درخدمات گردشگری نوروزی در کیش

عصر ساختمان- معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در ایام نوروز برای خدمات هتل ها و بلیط هواپیما سقف تعیین شده است گفت: دفاتر گردشگری که قیمت خدمات خود را بیش از سقف تعیین شده افزایش دهند مشمول جریمه شده و با آن ها برخورد می شود.

تحول اساسی درخدمات گردشگری نوروزی در کیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از کیش پرس، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد در نشست خبری که روز دوشنبه در معاونت گردشگری سازمان برگزار شد با تاکید بر تحول اساسی در ارائه خدمات گردشگری نوروز 96 گفت: امسال با توجه به اینکه تغییرات زیر بنایی در خدمات گردشگری جزیره کیش به وجود آمده است؛ کنترل قیمت ها چون گذشته صورت گرفته و در ادامه سقف قیمت برای تمامی خدمات گردشگری و آژانس های هواپیمایی و هتل ها تعیین شده است و کسانی که خدمات خود را بالاتر از سقف تعیین شده ارائه کننده مشمول جریمه و برخورد قانونی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهند بود.

    وی با تاکید بر اینکه تمامی هتل ها موظف به نصب تابلوی ستاره های خود هستند از درجه و ستاره بندی رستوران ها با توجه به ارائه موزیک و سطح خدمات خبرداد و افزود: تمامی رستوران ها نیز موظف هستند تا تابلوی درجه بندی ستاره های خود را نصب کنند.

    محب خدایی با اشاره به اینکه گردشگران برای تردد به مکان های گردشگری مانند رستوران ها، کلوپ ها، پارک آبی و کشتی های تفریحی نیاز به پرداخت کرایه تاکسی ندارند افزود: تاکسی ها موظف هستند کرایه خود را از دفاتر فروش خدمات گردشگری دریافت کنند.

    وی به تفکیک تورهای گردشگری داخل جزیره اشاره و بیان کرد: تورهای گردشگری جزیره کیش به صورت گشت ساحلی، گشت تاریخی وگشت طبیعت گردی ارائه شده و علاقمندان می توانند با انتخاب تور مورد علاقه خود از هریک از خدمات به صورت نامحدود استفاده کنند.

    معاون گردشگری سازمان ادامه داد: مینی بوس های ارائه دهنده خدمات گردشگری هر 10 دقیقه یکبار در مسیرهای مشخص و با زمان بندی انجام شده در ترددد خواهند بود و گردشگران می توانند به صورت چرخشی از گشت ها برای دیدار از اماکن تاریخی استفاده کنند.

    وی در رابطه با گشت طبیعت گردی اظهار کرد: گشت طبیعت گردی از اسکله تفریحی آغاز شده و از مکان هایی مانند مجموعه آوای خلیج فارس، دامون، باغ راه زیبای کیش دیدن کرده و در نهایت پس از گشت و گذاری در طبیعت کیش در مقابل تالار کیش خاتمه می یابد.

    به گفته محب خدایی در مجموعه آوای خلیج فارس گردشگران می توانند هر یک ساعت شاهد رقص موزیکال آب باشند همچنین نمایش تئاتر که تلفیقی از هنر و تکنولوژی است در این مجموعه به نمایش درخواهد آمد.

    ارتباط کیش و قشم در ایام نوروز توسط کشتی کروز از رخدادهای ویژه در برنامه های گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است. معاون سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب افزود: از 3 فروردین 96 کشتی بزرگ کروز با 152 کابین و 404 تخت اقامتی  که امکان پذیرش بیش از 500 مسافر را دارد وارد چرخه گردشگری کیش می شود و قیمت خدمات این کشتی بسته به هتل ها و تورهایی است که توسط این کشتی خدمات گردشگری به مسافران خود ارائه خواهند داد اگر چه خدمات با تعرفه های مشخص و مناسب تعیین خواهد شد.

    وی به میزان افزازیش قیمت بلیط هواپیمایی در مسیر کیش – تهران اشاره کرد و افزود: قیمت مصوب 310 هزار تومان برای یک مسیر است و چارتر کنندگان حق دریافت مبلغی بیش از این قیمت ندارند.

    محب خدایی در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در خصوص برنامه سفرهای ترکیبی که در نشست های گذشته به آن اشاره شده بود گفت: این سفرها با هدف ایجاد سفری ایمن با عنوان رالی "دوجیم" یا " جزیره جرینگی" طراحی شده است که در آن مسافران با استفاده از امکانات سفر متفاوت سفر را تجربه می کنند و در مسیر سفر با شرکت در مسابقه هایی که از سوی برگزار کنندگان برنامه طراحی شده خاطراتی زیبا را برای خود ثبت و ضبط می کنند.

    وی همچنین در رابطه با ویژه برنامه های نوروزی برای کودکان و نوجوانان به انیمیشن " قدم قدم" اشاره کرد و افزود: این انیمیشن که در 30 قسمت 2 دقیقه ای در حال ساخت است از جمله برنامه هایی است که برای کودکان آماده شده است و علاوه بر آن دو تن از همکاران عمو پورنگ در ایام نوروز در جزیره کیش برنامه هایی برای کودکان ونوجوانان خواهند داشت.

    حضور اقوام ایرانی، مسابقه یافتن " هفت سین" های چیده شده در شهر، ویژه برنامه های باغ راه، ویژه برنامه همام با عنوان همت ملی و اقتصاد مقاومتی که هر شب از شبکه 5 پخش می شود از دیگر برنامه هایی است که به گفته محب خدایی در ایام نوروز برای گردشگران طراحی شده است.

    وی در رابطه با نظارت بر فعالیت ها وخدمات گردشگری در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس گفت: نظارت توسط سامانه سناک و تیم های نظارتی صورت می گیرد و شکایات در این سامانه درج شده و همکاران به آن ها رسیدگی می کنند.

    اطلاع رسانی توسط بروشورهایی که به صورت تفکیکی برای تورهای گردشگری ساحلی، طبیعت گردی و گشت تاریخی تهیه شده و اختصاص  300 نقطه در جزیره برای توزیع بروشورهای اطلاعاتی به مسافران و گردشگران از دیگر خدمات سازمان منطقه آزاد کیش به گردشگران نوروزی است.

    جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های خروشان خلیج فارس در ایام نوروز پذیرای بیش از 300 هزار گردشگر است که در سال این میزان به یک میلیون و هشتصد هزار نفر می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار