مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بهره‌برداری البرز مال خبر داد:

تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان

عصر ساختمان- در راستای تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان از سوی بخش خصوصی اولین پروژه در استان البرز، مجوز پیش فروش گرفت.

تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، دکتر رحیمی مدیر بهره برداری پروژه البرز مال در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ویژه پروژه البرز مال در خرید تجهیزات ایرانی در ساخت پروژه، اظهار داشت: با توجه به این که سال 95 از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شد، ما این شعار را در دو بخش سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم. یکی اقدام به فعال کردن این پروژه علی رغم رکود اقتصادی حاکم بر فضای کسب و کار و خصوصاً صنعت ساختمان که در شرایط کنونی اقتصادی کشور کار بسیار سختی بود اما ما به سهم خود برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور، کوشیدیم ساخت و ساز در این پروژه را کاملا فعال کنیم و در حال حاضر 70 درصد پروژه البرز مال به انجام رسیده است.

    مدیر بهره‌برداری البرزمال گفت: در بخش دوم با توجه به شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی، رویکرد البرز مال در خرید مواد، مصالح و تجهیزات از تجیزات غیر ایرانی به تجهیزات و کالاهای استاندارد ایرانی تغییر کرد. مثلا در طرح اولیه پروژه البرز مال شیشه نمای پروژه، شیشه ساخت یک شرکت آلمانی  از طرف مشاور طرح پیشنهاد شده بود یا سرامیک پروژه ، سرامیک ایتالیایی در نظر گرفته شده بود اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در همه این موارد از کالاهای استاندارد و با کیفیت داخلی استفاده کردیم.

    دکتر رحیمی، مدیر بهره‌ برداری مجتمع البرز مال در تشریح وضعیت این پروژه گفت: پروژه البرز مال در 27000 متر زمین و 208 هزار متر زیر بنا در منطقه حصارک کرج که یکی از پر تراکم‌ترین مناطق جمعیتی کرج محسوب می‌شود، واقع شده است. این پروژه قبلا متعلق به بانک سامان بوده  و در حال حاضر در تملک بخش خصوصی قرار دارد و در قالب تسهیلات ساخت ، همچنان مشارکت بانک سامان ادامه دارد

    رحیمی در خصوص مالکیت پروژه البرز مال گفت: در خصوص مالکیت این پروژه روایت‌های نادرستی مطرح می‌شود از جمله این که البرز مال به به برخی ارگان‌ها و نهادها وابسته است. در حالی که این پروژه کاملا متعلق به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ایرانی است و متاسفانه هر چقدر که شاهد پیشرفت پروژه البرز مال هستیم این قبیل شایعات هم پر رنگ تر می‌شود در حالی که اصلا واقعیت ندارد. مجموعه البرز مال به هیچ عنوان وابسته به نهاد یا سازمان دولتی یا شبه دولتی نیست و صد در صد متعلق به بخش خصوصی است. در روند ساخت این پروژه از منابع بانکی در قالب تسهیلات مشارکت در ساخت استفاده شده اما ما تلاش کردیم استفاده از منابع بانکی را به حداقل برسانیم و بیشتر از منابع حاصل از پیش فروش واحدها و همچنین از آورده سرمایه‌گذاران، استفاده کنیم و وابستگی به تسهیلات و منابع بانک‌ها به حداقل ممکن برسانیم.

    رحیمی ضمن تقدیر از همراهی نهادهای متولی و تصمیم ساز در  حوزه ساخت و ساز در استان البرز تاکید کرد: ما از دولت توقع هیچ گونه پشتیبانی مادی نداریم اما توقع داریم سازمان های دولتی حمایت معنوی بیشتری از این پروژه داشته باشند.  پروژه البرز مال با اتکا به منایع داخلی خود و استقبال مردم در پیش خرید واحدها و مشارکت سرمایه‌گذاران ، در حال تکمیل منابع لازم برای اتمام پروژه است. ولی متاسفانه ما با چالش‌هایی در مسیر به پایان رساندن این پروژه بزرگ مواجه هستیم که بر طرف شدن این چالش‌ها به حمایت معنوی دولت نیاز دارد و قطعا با نگاه عمیقی که در مدیران دولتی در استان البرز وجود دارد آنان به این نتیجه خواهند رسید که پایه گذاری مجموعه‌های بزرگی از این دست نه تنها تهدیدی برای منطقه نیست بلکه فرصتی مناسب برای گذار تاریخی از اقتصاد سنتی و پراکنده به اقتصاد مدرن و متمرکز خواهد بود.. در واقع البرز مال نه فقط برای خود که برای کل آن منطقه ارزش افزوده بالایی به همراه دارد.

    در ادامه این گفت‌وگو مهندس بهداد ، مدیر فروش پروژه البرز مال به خبرنگاران گفت: ما در البرز مال ، بازارهای تخصصی را به صورت پکیج در دورن مجموعه داریم. در البرز مال بازار تخصصی طلا را داریم. بازار تخصصی موبایل و آتی ، بازار تخصصی پوشاک ، بازار تخصصی سیسمونی ، بازار تخصصی لباس عروس و بازار تخصصی لوازم ورزشی را داریم. بهداد ادامه داد: تقریبا به تمام نیازهای روزمره یک شهروند در مجموعه البرز مال پاسخ داده می‌شود. مجموعه بزرگ هایپر استار نیز در پروژه البرز مال مستقر خواهد شد. بخش تفریحی البرز مال بسیار متعدد است. در البرز مال 12 سالن سینما داریم و بزرگ‌ترین پردیس سینمایی در البرز مال افتتاح می‌شود. 3500 متر شهر بازی در نظر گرفته شده است. 4000 هزار متر فود کورت با 20 برند معتبر غذایی در البرز مال در حضور خواهند داشت. اولین سالن کنسرت استاندارد موسیقی در کشور در البرز مال به بهره برداری می‌رسد.

    مهندس بهداد با اشاره به این که البرز مال اولین مجموعه‌ای است که موفق به دریافت مجوز پیش فروش شده است، گفت: خوشبختانه اقدامات ما برای دریافت مجوز پیش فروش نتیجه داد و موفق به دریافت مجوز پیش فروش شدیم و پس از دریافت مجوز، مطلع شدیم که در استان البرز اولین مجموعه‌ای هستیم که موفق به اخذ مجوز پیش فروش شده‌ایم.

    وی اظهار داشت: ما همه شرایط لازم برای این که مجوز پیش فروش را دریافت کنیم ، دارا بودیم. مثلا پیشرفت فیزیکی مناسب، یکی از شروط اصلی است که البرز مال دارا بود. همچنین سایر شروطی که البرز مال آن شرایط را داشت. ما در حال حاضر با مجوز پیش فروش در حال پیش فروش واحدها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو