مدیران خودروعصر اعتبار

وعده رئیس جمهور برای اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان دولت;

تحویل ۸۵۰هزار مسکن مهر در دولت یازدهم

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اعلام کرد: برخی القا می‌کنند که مسکن مهر در دولت یازدهم تعطیل شده است اما اینطور نیست و علی رغم مشکلات مالی ۸۵۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است که به مراتب بیشتر از تعداد واحدهای تحویل داده شده در دولت قبل است

تحویل ۸۵۰هزار مسکن مهر در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در دومین جلسه شورای تامین مسکن استان البرز که یکشنبه(22 اسفند) در استانداری البرز برگزار شد گفت: رئیس جمهور اخیرا وعده دادند که مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد بنابراین باید با همکاری همه دستگاه‌های دخیل این وظیفه سنگین را انجام دهیم.

    مهرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر در سرتاسر کشور  افزود:  پروژه‌های مسکن مهر که از سال 86 شروع شد به دو میلیون و 200 هزار واحد می‌رسد.

    وی ادامه داد: کار ساخت یک میلیون و 935 هزار واحد به اتمام رسیده است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: 270 هزار واحد هنوز تکمیل نشده که مشکل 65 تا 70 درصد این واحدها حاد است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از بی‌متقاضی بودن 110 هزار واحد مسکن مهر در کشور خبر داد و گفت: 11 هزار واحد فاقد متقاضی در البرز قرار دارد.

    وی در ادامه بیان کرد: از تعداد واحدهای تکمیل شده مردم در  یک میلیون و 535 هزار واحد اسکان پیدا کرده اند و 400 هزار واحد به دلیل فقدان امکانات زیربنایی و روبنایی امکان اسکان در آن وجود ندارد.

    مهرآبادی از ساخت 15 هزار واحد مسکن مهر در صفادشت خبر داد و گفت: مردم در سه هزار واحد مسکن مهر صفادشت ساکن شده اند اما این پروژه فاقد مدرسه است و دانش آموزان باید به مدارس روستاهای اطراف بروند که این بسیار آزار دهنده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه ساخت زیرساخت ها از نظر قانونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی نیست اعلام کرد: اما در هر حال ما از منابع داخلی خود ساخت 500 مدرسه در مسکن مهر سراسر کشور را آغاز کرده ایم اما هنوز با نیاز دو هزار و 250 مدرسه فاصله داریم.

    این مسئول از نیاز به 850 مسجد در مسکن مهر کشور خبر داد و گفت: کار ساخت 480 مسجد توسط وزارت راه آغاز شده است.

    مهرآبادی تصریح کرد: در هر حال اگر بخواهیم وعده رئیس جمهور محقق شود باید همه دستگاه‌های دخیل آستین بالا بزنند.

    وی با بیان اینکه طبق آخرین برآورد 200 هزار واحد با مشکل فاضلاب مواجه است گفت: 130 هزار واحد نیز مشکلات آب ، برق ، گاز و ... دارد.

    مهرآبادی در پایان اعلام کرد: برخی القا می کنند که مسکن مهر در دولت یازدهم تعطیل شده است اما اینطور نیست و  علی رغم مشکلات مالی 850 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است که به مراتب بیشتر از تعداد واحدهای تحویل داده شده در دولت قبل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی