مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر خبر داد:

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر

عصر ساختمان- دولت در روزهای اخیر یک گام بزرگ دیگر برای تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر برداشت. به طوری که یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به تکمیل زیرساخت‌های آب و برق اختصاص داد.

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایران، خبر خوشی که دریچه جدیدی را به سوی تکمیل و تحویل این واحدها و پرداخت دیون باز کرد. این خبر را روز گذشته محمدرضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر  عنوان کرد و گفت: 800 میلیارد تومان از این اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده می‌شود و 200 میلیارد تومان دیگر به وزارت راه و شهرسازی. هدف تکمیل زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق مسکن مهر است تا بتوانیم هرچه زودتر واحدهای تکمیل شده را به متقاضیان تحویل دهیم.

     امسال هیأت دولت مصوبه‌ای را به تصویب رسانده بود که بر اساس آن قرار بود یک هزار و 450 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های آبی و برقی مسکن مهر اختصاص داده شود اما به خاطر محدودیت‌ها و تنگناهای مالی این منابع بخوبی تخصیص داده نشد. اکنون دولت اگرچه وجه نقدی برای پرداخت ندارد اما تصمیم گرفته است تا یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر کند تا بتواند هرچه سریعتر واحدهای تکمیل شده را به متقاضیان تحویل دهد و باری را از دوش آنها بردارد.

    امیرکمالی در این رابطه اظهار کرد: اگرچه این اعتبار نقدی پرداخت نمی‌شود اما می‌تواند کار را تسریع کند و سررسید این اسناد خزانه در آبان ماه 1396 است. وی با اشاره به اینکه تأمین فوری و اضطراری آب و برق مسکن مهر اکنون از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، گفت: برای تأمین پایدار آب و برق و ایجاد تصفیه خانه به 5 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که امیدواریم در دو سال آینده محقق شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد:این حجم از تأمین مالی برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر بی‌سابقه است و به همه شرکت‌های مربوطه در شهرهای مختلف کشور اعلام کرده‌ایم که هرچه زودتر کار را شروع کنند.

    به گفته امیرکمالی یک هزار و 200 میلیارد تومان بدهی‌های سابق و حدود 600 میلیارد تومان بدهی نقد اخیراً ایجاد شده که بخشی از اسناد را به پرداخت این بدهی نیز اختصاص خواهیم داد.

    وی با بیان اینکه هر تعداد واحدی که وزارت راه و شهرسازی به ما اعلام کند، برای تکمیل زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق آنها دست به کار خواهیم شد، اظهار کرد: احتمال می‌دهیم که با این اعتبار زیر ساخت‌های اضطراری 150 هزار واحد مسکن مهر را بتوانیم تکمیل کنیم.

    120 هزار واحد آب و برق دار می‌شوند

    احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌های مسکن مهر نیز در خصوص اینکه چه تعداد واحد مسکن مهر تکمیل شده و در انتظار آب و برق است،  گفت: بدون در نظر گرفتن تأسیسات تصفیه فاضلاب حدود 120 هزار واحد مسکن مهر اکنون از نظر ساخت تکمیل شده و در انتظار آب و برق است. با تخصیص این یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تمام این واحدها آب و برق دار می‌شوند و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. البته به گفته اصغری مهرآبادی با احتساب تأسیسات جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن مجموع واحدهای تکمیل شده و نیازمند زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق به 200 هزار واحد می‌رسد و تأمین زیرساخت‌های اغلب این واحدها تا مردادماه 1396 عملی خواهد شد.

    علاوه بر آنچه گفته شد 270 هزار واحد نیمه کاره نیز در پرونده مسکن مهر وجود دارد. در این خصوص قائم مقام وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: بیش از 65 درصد این واحدها مشکل دار هستند. برخی بدون متقاضی، برخی در دادگاه پرونده دارند و در مورد تعدادی دیگر پرداخت متقاضی بسیار کند انجام می‌شود. لذا تکمیل و تحویل آنها در شرایط فعلی اقتصادی نیست. وی ادامه داد: تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر از این پس سخت و دشوار‌تر خواهد شد. چراکه واحدهای بلامعارض بزودی با استفاده از این یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تحویل داده می‌شود و به پوسته سخت طرح خواهیم رسید. به گفته مهرآبادی 200 میلیارد تومان اسنادی که به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده می‌شود برای تکمیل مسکن مهر در شهرهای جدید از جمله پردیس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو