مدیران خودروعصر اعتبار

بازار خلوت اجاره در شب عید + قیمت‌ها

عصر ساختمان- بازار اجاره پایتخت در آخرین ماه از سال ۱۳۹۵ روزهای آرامی را سپری می‌کند و بنا به گفته‌ رییس اتحادیه املاک، نرخ افزایش اجاره بها در زمستان کمتر از ۸ درصد بوده است.

بازار خلوت اجاره در شب عید + قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، بازار اجاره در روزهای قبل از نوروز 1396 برخلاف رسته‌های لباس و آجیل و تنقلات، شرایط آرامی را سپری می‌کند؛ زیرا با توجه کاهش تعداد جابه‌جایی‌ها در زمستان، معاملات بخش اجاره هم در تعداد و هم در قیمت کاهش نسبی را تجربه کرده است.در طی سال معمولا بیشترین جابه‌جایی مستاجران در تابستان انجام می‌شود. بعد از آن فصول بهار و پاییز دارای بیشترین تعداد سررسید قراردادهای اجاره است و زمستان کمترین حجم از نظر تعداد جابه‌جایی را به خود اختصاص می‌دهد. با این‌که هنوز آماری از تعداد و نرخ قراردادهای اجاره در زمستان منتشر نشده، با توجه به افزایش 8.6 درصدی اجاره بها در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل می‌توان گفت نرخ سالیانه افزایش اجاره بها در زمستان کمتر از 8.6 درصد بوده است.

    در پاییز سال جاری متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 22 هزار و 424 تومان،  با میانگین مساحت 74 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.6 درصد افزایش داشته است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در فصل پاییز شاهد بودیم که اجاره بها متناسب با نرخ تورم نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفت اما در دی و بهمن ماه تقریبا ثبات نسبی در اجاره بها حاکم بود و حتی قیمت‌ها نسبت به پاییز و تابستان مقداری تعدیل شد.

    حسام عقبایی درخصوص پیش‌بینی از بازار اجاره در سال آینده به ایسنا گفت: پیش‌بینی ما این است که بازار مسکن در سال 1396 به سمت و سوی رونق می‌رود. به همین دلیل امیدوارم با توجه به این‌که دهک‌های متوسط و ضعیف عموما از مستاجران هستند شاهد ثبات نسبی اجاره بها باشیم و اگر افزایشی قرار است رخ دهد با افزایش قیمت مسکن متناسب باشد. اگر قیمت مسکن بالا نرفت قیمت اجاره هم نباید افزایش پیدا کند.

    وی ادامه داد: به احتمال زیاد سال آینده رشد نرخ اجاره بها به میزان تورم خواهد بود و بیش از آن ظرفیت افزایش ندارد؛ چرا که اساسا کارگرها و کارمندها توانایی پرداخت مبالغ اجاره بالاتر از نرخ تورم را ندارند.

    مظنه نرخ اجاره بها در تهران بر اساس قراردادهای انجام شده در اسفندماه 1395

    محله

    متراژ

    سن بنا

    پول پیش (تومان)

    اجاره ماهیانه (تومان)

    بلوار ابوذر

    40 متر

    15 سال

    25 میلیون

    150هزار

    آذری

    47 متر

    4 سال

    10میلیون

    650هزار

    آگاهی

    102 متر

    2 سال

    45 میلیون

    یک میلیون و 300هزار

    تهرانپارس

    80 متر

    2 سال

    118 میلیون (رهن کامل)

    -

    بریانک

    58 متر

    25 سال

    10 میلیون

    500 هزار

    افسریه

    50 متر

    20 سال

    3 میلیون

    300 هزار

    صادقیه

    70 متر

    15 سال

    10 میلیون

    یک میلیون و 250 هزار

    پونک

    59 متر

    4 سال

    110 میلیون (رهن کامل)

    -

    امامزاده قاسم

    100 متر

    3 سال

    45 میلیون

    یک میلیون و 200 هزار

    آهنگ

    58 متر

    نوساز

    37 میلیون (رهن کامل)

    -

    آپادانا

    98 متر

    نوساز

    129 میلیون (رهن کامل)

    -

    یوسف آباد

    45 متر

    25 سال

    10 میلیون

    یک میلیون

    خاک سفید

    40متر

    22 سال

    -

    600 هزار

    نیروی هوایی

    80 متر

    5 سال

    70 میلیون

    یک  میلیون

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی