مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم قم در مجلس پیشنهاد کرد;

ثبت دبیرستان نظامی گنجوی قم به عنوان میراث تاریخی

عصر ساختمان- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دبیرستان نظامی گنجوی قم یک میراث تاریخی با ارزش است و برخی از شخصیت‌های مهم کشوری و مسئولان و شهیدان گران قدر در این دبیرستان دوران تحصیل خود را سپری کرده‌اند.

ثبت دبیرستان نظامی گنجوی قم به عنوان میراث تاریخی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دبیرستان ماندرگار امام صادق(ع) – حکیم نظامی که همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر و داستان سرای پرآوازه ایران برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی و یادآوری خاطرات دانش آموزانی که از دهه 10 تا دهه‌های اخیر در این مدرسه تحصیل کرده بودند افزود: این تجمع با شکوهی است و خاطرات خوبی در ذهن تداعی می‌شود و برگزاری آن حرکت خوبی در یادآوری ایام گذشته است.

    وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان باید از ظرفیت‌های با ارزش که میراث فرهنگی هستند استفاده کنند و این گونه مراکز مورد توجه قرار بگیرد.

    امیر آبادی بیان کرد: علاوه بر برگزاری گردهمایی که هر سال یک بار برگزار می‌شود می‌توان با ایجاد اتاق‌های فکر و کمیته‌های تخصصی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و علمی این دبیرستان مورد توجه قرار بگیرد.

    وی گفت: میراث فرهنگی دارای شاخصه و تعریف است و اگر این دبیرستان قدیمی چنین شاخصه هایی را داراست، باید بدان توجه شود.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که میراث فرهنگی تشخیص دهد که این مرکز دارای چنین شاخصه‌هایی است باید در جهت ثبت و حفظ و احیاء این میراث فرهنگی تلاش شود.

    وی بیان کرد: ثبت آثار تاریخی دارای قوانین خاص خود و الزاماتی است و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که مسئولان ذی ربط آن را اتخاذ می‌کنند و اگر دبیرستان نظامی گنجوی از شاخصه‌های لازم برخوردار باشد ثبت می‌شود.

    امیر آبادی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون میراث فرهنگی اقدام به ثبت نکرده با توجه به نوع معماری و سازه‌های قدیمی و بافت تاریخی امکان ثبت وجود دارد و باید در این باره بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار