مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری سمنان :

توانمندسازی روستاهای استان سمنان گامی برای اشتغال زایی است

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری سمنان گفت: توانمند سازی روستاهای استان گامی برای اشتغال زایی محسوب شده که امروز نیازمند برنامه ریزی و اهتمام مدیران میانی است.

توانمندسازی روستاهای استان سمنان گامی برای اشتغال زایی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، محمد همتیان در نشست اتاق فکر استانداری سمنان با موضوع اشتغال که پیش از ظهر پنج شنبه در استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه امروز باید نگاه ویژه ای به اقتصاد خانوار روستایی داشت، ابرازداشت: زمانی شهرهای مقتصد داریم که روستاهایمان از نظر اقتصادی قوی باشند لذا باید نگاه ویژه ای به توسعه روستایی داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه اشتغال روستایی مانع مهاجرت به شهرها است، افزود: توانمندسازی جوامع روستایی از اقدامات موثر در افزایش اشتغال درجامعه است که امروز باید این مفاهمه در بین مردم و مسئولان ما در شهرستان ها و مرکز استان رشد کند.

    معاون استاندار سمنان ضمن اشاره به اینکه اشتغال خانگی راه توسعه روستایی است، گفت: باید با ارائه راهکارهای علمی برای توسعه اشتغال زنان روستایی به خصوص در حوزه صنایع دستی، وضعیت اقتصادی را در روستاها ارتقا بخشیم.

    همتیان با بیان اینکه مهمترین معضل روستایی امروز عدم وجود بازار فروش برای محصولات و صنایع دستی است، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح اصول بازاریابی و تبلیغ محصولات را به جوامع روستایی آموخت هرچند تاسیس بازارچه های دائمی و موقتی صنایع دستی به خصوص در ایامی مانند نوروز در این امر بی تاثیر نیستند.

    وی همچنین با تاکید بر ضرورت به کارگیری نیروی جوان و نخبه در راستای تصمیم سازی، افزود: اگر دستگاه های اجرایی از تفکر اندیشمندان و متخصصان استفاده کنند بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می شود چرا که همه مدیران ما در همه سطوح مختصص نیستند و بعضا یک مشورت می تواند از هزاران ریال هزینه بکاهد.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: باید از جوانان نخبه و خلاق برای افزایش پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار