مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن خبرداد:

صدور مجوز پرداخت تسهیلات اضافه به ۷۳ هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی ظرف یک هفته

عصر ساختمان- بانک مسکن در اولین هفته اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی مسکن مهر، موفق شد، به دو هزار و ۳۳۱ پیش خریدار واجد شرایط واحدهای مسکونی مهر، مبلغ جدید تسهیلات (ما به التفاوت تسهیلات ۳۰ میلیونی تا سقف ۴۰ میلیون تومان) را پرداخت کند.

صدور مجوز پرداخت تسهیلات اضافه به ۷۳ هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی ظرف یک هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بنابر اعلام بانک مسکن ندا کسری کرمانشاهی، رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن درخصوص  جزئیات پرداخت تسهیلات مکمل مسکن مهر(تسهیلات 10 میلیون تومانی)اعلام کرد: بعد از تصویب طرح افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر تا سقف 40 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار و ابلاغ متن مصوبه به بانک مسکن، بلافاصله فرآیند تدوین دستورالعمل مربوطه توسط ستاد مرکزی بانک مسکن در دستور کار قرار گرفت و متن آن به تمامی  شعب سراسر کشور ارایه شد که ماحصل این اقدامات، در نهایت منجر به اعلام «لیست اولیه» از واحدهای مسکونی مهر  مشمول دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی، به این اداره شده است.

    کرمانشاهی، با بیان اینکه طی یک هفته اخیر روزانه 333 فقره تسهیلات جدید 10 میلیون تومانی به پروژه‌­های واجد شرایط پرداخت شده، در تشریح فرآیند معرفی، صحت سنجی شرایط پروژه و در نهایت صدور مجوز پرداخت تسهیلات جدید گفت: بعد از معرفی پروژه‌­های ناتمام و در حال ساخت مسکن مهر از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌­ها و همچنین شرکت عمران شهرهای جدید به شعب بانک مسکن، مدیریت شعب نسبت به بررسی تک تک پروژه‌­ها از جهت دارابودن شرایط تعریف شده در مصوبه شورای پول و اعتبار برای تخصیص تسهیلات جدید10 میلیون تومانی مسکن مهر، اقدام می­‌کنند و در مرحله بعد از تعیین نتایج ارزیابی، مجوز پرداخت تسهیلات جدید صادر می‌شود.

    کرمانشاهی با تاکید بر اینکه، در هفته اول بهمن ماه، فرآیند پرداخت تسهیلات جدید (تسهیلات مکمل تسهیلات قبلی مسکن مهر) در نشست‌های  مشترک بین مسئولان  بانک مسکن و دفتر قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، تهیه و تدوین شد، افزود: در فاصله هفته دوم بهمن ماه تا یازدهم ماه جاری، با اجرای این دستورالعمل، لیست 105 هزار و 730 واحد مسکونی مهر از طرف مدیریت شعب در استان­‌های مختلف، برای پرداخت تسهیلات جدید، به اداره کل تسهیلات تبصره­ای بانک مسکن معرفی شدند به صورتی که 62 هزار واحد از پروژه‌­های معرفی شده، مربوط به واحدهای مسکونی مهر شهر جدید پردیس بوده است.

    رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن تصریح کرد: از کل 105 هزار و 730 واحد معرفی شده در قالب لیست اولیه، بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مکمل به 73 هزار و 917 واحد مسکونی مهر، مجوز صادر کرده است به این معنا که پیش خریداران این تعداد واحد مسکونی مهر با دریافت معرفی‌نامه، موظف شدند برای انجام امور ثبت رهنی و تکمیل مدارک ثبتی، به یکی از دفترخانه‌­ها در شهر محل اقامت خود یا هر شهر دیگری از استان مربوطه، مراجعه کنند.

    کرمانشاهی در تشریح فرآیند پرداخت تسهیلات مکمل مسکن مهر، گفت: تاکنون و برابر آمار مربوط به دوره زمانی هفتم تا یازدهم بهمن ماه، 17 هزار و 769 پیش خریدار مسکن مهر موفق شدند نامه دفترخانه را دریافت کنند و از این تعداد، دو هزار و 331 نفر، تسهیلات 10 میلیون تومانی را از بانک مسکن دریافت کرده­‌اند.

    رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن افزود: دو هزار و 331 واحد مسکونی مهر دریافت‌کننده تسهیلات جدید مسکن مهر، در استان‌­های خراسان رضوی، گلستان و زنجان در حال ساخت است ضمن آن که، 62 هزار واحد از 105 هزار و 730 واحد معرفی شده به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات جدید، مربوط به شهر جدید پردیس است اما به دلیل اینکه پیش خریداران این واحدها در پردیس تا روز یازده بهمن امسال، نتوانستند نامه مورد نظر را از دفترخانه‌­ها دریافت‌کنند، فعلاً وارد مرحله نهایی که همان پرداخت تسهیلات است، نشده­‌اند.

    وی، درباره شرایط لازم برای تخصیص تسهیلات 10 میلیون تومانی مسکن مهر به پروژه‌­های ناتمام این طرح ملی، ضمن تاکید بر پایبندی بانک مسکن به ضوابط و مقررات بالادست مصوب بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، گفت: طبق مقررات تعریف شده برای افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان، هر پروژه مسکن مهر برای دریافت این تسهیلات باید دارای سه شرط توام باشد. شرط اول آن است که پروژه مسکن مهر فعال باشد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد به این معنا که پروژه‌های متوقف و رها شده با پیشرفت فیزیکی کمتر از 60 درصد، مشمول این تسهیلات نمی‌شود. شرط دوم متوجه پیش‌­خریداران واحدهای مسکونی مهر هر پروژه است. پیش‌خریداران، باید آورده نقدی لازم را به حساب خود نزد بانک مسکن پرداخت کرده باشند و تعهد مالی آنها به پروژه، معلوم و مشخص باشد. شرط سوم نیز در قالب پایش و رصد سامانه فروش اقساطی اعمال می‌­شود به این معنا که اسامی پیش‌­خریداران هر پروژه معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی، باید در سامانه فروش اقساطی، ثبت شده باشد. این دو شرط باعث می‌­شود، تسهیلات جدید 10 میلیونی، صرفاً به پروژه‌­هایی تعلق بگیرد که فعال و دارای متقاضی مشخص و از سلامت  حقوقی، فنی و اقتصادی لازم برخوردار هستند.

    وی با تاکید بر حایز شرایط نبودن پروژه­‌های فاقد متقاضی موثر مسکن مهر برای دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی، افزود: کنترل پروژه­‌هایی که درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان از جانب سازنده­‌های مربوطه، ارائه می‌شود زمان­بر و نیازمند پایش دقیق کارشناسان ارزیاب بانک مسکن است. اما به رغم این واقعیت، بانک مسکن با تدابیر ویژه اتخاذ شده، توانسته روزانه 333 فقره تسهیلات جدید 10 میلیونی، به پروژه­‌های واجد شرایط پرداخت کند.

    رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن در عین حال گفت: همه فرآیندهای لازم برای پرداخت تسهیلات جدید مسکن مهر، متوجه بانک مسکن نیست بلکه، متناسب با سرعت معرفی پروژه‌ها به بانک و مدارکی که پیش خریداران باید برای اخذ تسهیلات خود، به بانک ارائه کنند، سرعت پرداخت تسهیلات، تغییر می­‌کند.

    کرمانشاهی درخصوص نحوه تامین مالی پروژه‌­های مسکن مهر نیز گفت: از آنجا که سقف مجاز پرداخت کل تسهیلات مسکن مهر، رقمی معادل 55 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین شده است و امکان شارژ مجدد خط اعتباری تسهیلات مسکن مهر وجود ندارد، بانک مسکن یک جبهه جدید مالی برای پرداخت تسهیلات جدید 10 میلیون تومانی به هر یک از واحدهای مسکونی مهر مشمول این تسهیلات فردی، ایجاد کرده که آن، تامین مالی از محل پرداخت اقساط ماهانه همین تسهیلات توسط دارندگان واحدهای مسکونی یعنی کسانی که واحدهای خود را تحویل گرفته­‌اند و بازپرداخت تسهیلات را آغاز کرده­‌اند، است.

    رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن افزود: برآوردها نشان می­‌دهد حدود 400 هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت، مشمول دریافت تسهیلات اضافه و مکمل 10 میلیون تومانی هستند که بانک مسکن تا آخرین پرداخت به این واحدها، کار حمایت و تامین مالی از کل طرح مسکن مهر را ادامه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو