مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار معاون رئیس‌جمهور با معاون پارلمان آلمان مطرح شد:

هیچ منعی برای ورود گردشگران به ایران نداریم

عصر ساختمان- رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: ایران هیچ منعی برای ورود گردشگر به کشور ندارد و این فرصت روزبه‌روز بیش از قبل درحال فراهم شدن است.

هیچ منعی برای ورود گردشگران به ایران نداریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور در دیدار با کلودیا روت، معاون پارلمان آلمان اظهار کرد: خوشبختانه بعد از اجلاس راهنمایان گردشگری تعداد بسیار زیادی گردشگر جوان از کشورهای اروپایی و امریکایی ایران را برای شش‌ماهه اول سال 2017 به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند، چون دوست دارند ایران پس‌ از برجام را تجربه کنند. افزایش تقاضای مردم دنیا برای سفر به ایران اتفاق خوبی بود که پس از برجام رخ داد.

    احمدی‌پور با تاکید بر این نکته که گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، با ضوابط ایران کاملاً آشنا هستند، بیان کرد: در اجلاس راهنمایان گردشگری وقتی درباره نوع پوشش گردشگران بین‌المللی در ایران با راهنمایان صحبت کردم، آن‌ها معتقد بودند که این نوع پوشش متفاوت خود نوعی جاذبه گردشگری است که تجربه جدیدی برای آن‌هاست.

    وی اضافه کرد: شاید بسیاری از گردشگران که وارد ایران می‌شوند به‌دنبال جذابیت‌های دیگری در ایران باشند. البته ما سعی کرده‌ایم برای آن‌ها برنامه‌هایی داشته باشیم.

    موافقت دولت را برای نمایش 500 شی تاریخی ایران در آلمان گرفتیم

    او افزود: هفته گذشته موافقتی مبنی بر نمایش 500 شیء تاریخی ایران در شهر بن آلمان را از دولت جمهوی اسلامی ایران گرفتیم. همچنین می‌توانیم برای نمایش این آثار در برلین اقداماتی انجام دهیم.

    معاون رئیس‌جمهور با اشاره به کاوش‌های مشترک تیم‌های ایرانی و آلمانی در ایران، گفت: این تیم‌ها در استان‌های خوزستان و گلستان در حوزه مرمت و باستان‌شناسی با باستان‌شناسان ایرانی همکاری می‌کنند و تعامل خوبی در این حوزه برقرار است.

    صنایع دستی راه صادرات را پیدا کرده است

    احمدی‌پور در این دیدار با اشاره به  طراحی اتاق کار معاون پارلمان آلمان که بخش اعظم آن را صنایع‌دستی ایرانی تشکیل می‌دهد، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شناخت نسبی شما از ایران است. همین موضوع باب مذاکره را برای ما راحت‌تر باز می‌کند.

    وی گفت: هنرهای مدرن و هنرهای سنتی ایران به‌صورت بسیار جدی و با کیفیتی خوب درحال توسعه است. شاید یکی از مجموعه‌هایی که در ایران به‌دلیل تحریم در ایران آسیب جدی دید، بازار صنایع‌دستی ایران بود و متأسفانه با وجود اینکه فضاهای مناسبی برای عرضه صنایع‌دستی داشتیم، به‌خاطر تحریم، بخش زیادی از این صنایع‌دستی و صادرات آن‌ها از دست رفته بود.

    معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: از سال گذشته پس‌ از برجام گشایش‌های خوبی صورت گرفته و صنایع‌دستی ما باز هم راه صادرات را پیدا کرده است. همین موضوع، به‌لحاظ کیفی، تحول خوبی در محصولات صنایع‌دستی به‌وجود آورد و باعث شد محصولات مدرنی برای نسل جدید در ایران تولید شود که از ویژگی‌های فرهنگی و کلاسیک ایران بهره برده است.

    مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ایرانی را در اتحادیه اروپا دایر می‌کنیم

    او یکی از اقدامات جدی سازمان میراث‌فرهنگی را در صورت امکان، دایر کردن نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی، به‌ویژه در اروپا که متقاضی صنایع‌دستی ایرانی است، بیان کرد و گفت: تاکنون یک فروشگاه صنایع‌دستی ایرانی در هلند و یک فروشگاه در فرانسه برپا کرده‌ایم و ماه آینده نیز یک فروشگاه صنایع‌دستی ایرانی در کرواسی افتتاح خواهد شد. همچنین به‌دنبال این هستیم که بتوانیم مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی ایرانی را در اتحادیه اروپا دایر کنیم.

    رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: ما آمادگی داریم که اقداماتی از این دست در کشور آلمان نیز صورت بگیرد و به‌دنبال آن هستیم تا با فراهم کردن مقدمات بتوانیم در این کشور نیز نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی داشته باشیم.

    او با بیان این‌که هنر می‌تواند بر همه تفاوت‌های سیاسی پیروز شود، ادامه داد: ما می‌توانیم از روابط فرهنگی به‌عنوان یک اصل در قالب صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و حتی سینما حمایت کنیم. برگزاری هفته‌های فرهنگی نیز کشورها را به‌هم نزدیک می‌کند. اگر ما از مسیر فرهنگ حرکت کنیم، می‌توانیم بخشی از سختی‌های سیاسی میان کشورها را تا حدودی برطرف کنیم.

    وی افزود: اکنون رئیس‌جمهور ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا ایران را به‌عنوان کشوری امن برای مقاصد گردشگری معرفی کند. دولت سعی کرده تصورات نادرست موجود در این حوزه را تغییر دهد.

    معاون رئیس جمهور توضیح داد: برای مثال 400 نفر از راهنمایان گردشگری ماه گذشته وارد ایران شدند. رئیس‌جمهور ایران در افتتاحیه اجلاس راهنمایان گردشگری خطاب به جمع حاضر و به دنیا اعلام کرد که ایران پنجره خود را به‌روی دنیا باز کرده است و دنیا می‌تواند ایران را از نزدیک تجربه کند.

    جذابیت گردشگری ایران در دنیا درحال افزایش است

    کلودیا روت، معاون پارلمان آلمان نیز با بیان این‌که جذابیت گردشگری ایران روزبه‌روز برای جهان‌گردان دنیا درحال افزایش است، افزود: ایران فرهنگ بسیار غنی و میراث‌های فرهنگی زیادی دارد و ما همیشه از تلاش ایران برای تعامل با مردم دنیا حمایت کرده‌ایم.

    وی با اشاره به سیاست‌های رئیس‌جمهور ایران گفت: امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند و شاهد گسترش هرچه بیشتر این سیاست در حوزه‌های حقوق بشری و سایر حوزه‌ها باشیم. ما همواره تلاش کرده‌ایم توافق هسته‌ای به‌نتیجه برسد و همیشه حمایت‌های خود را از این توافق اعلام کرده‌ایم.

    اجازه نمی‌دهیم توافق هسته‌ای به‌هم بخورد

    او گفت: ما خطاب به ترامپ صراحتاً می‌گوییم که طرفدار توافق هسته‌ای هستیم و اجازه نمی‌دهیم این توافق به‌هم بخورد. آخرین باری که ایران بودم، خوشحالی و امید مردم را برای پایان تحریم‌ها و شروعی جدید دیدم.

    معاون پارلمان آلمان همچنین با اشاره به موفقیت اصغر فرهادی در کسب جایزه اسکار برای فیلم «فروشنده» گفت: این موفقیتی بزرگ برای هنر فیلم‌سازی در ایران است و امیدوارم که هنر فیلم‌سازی و سینما در ایران به این واسطه روزبه‌روز بیشتر رونق بگیرد.

    به گفته‌ی وی اهدای جایزه اسکار به فیلم ”فروشنده“ پیامی برای ترامپ در راستای ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا داشت. از طرف دیگر هم نشان‌دهنده احترام به هنر ایرانی است.


    او درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی نیز اظهار کرد: امضای قراردادهای فرهنگی بین ایران و آلمان بسیار در این زمینه مهم است. انستیتو «گوته» که به‌نوعی پل‌ساز فرهنگی است می‌تواند کار خود را در ایران مانند دیگر نقاط دنیا پیش ببرد.

    براساس این گزارش؛ زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، برای شرکت در هفتمین نشست وزیران گردشگری جاده ابریشم با کلودیا روت معاون پارلمان آلمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است، در این دیدار علی ماجدی سفیر ایران در آلمان و مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری او را همراهی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی