مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی‌ قیمت مسکن در سال آینده

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به این‌که دولت حجم نقدینگی خوبی را به دست آورده است، گفت: با توجه به مبادلات انجام گرفته و حجم نقدینگی که دولت دارد، برای سال ۹۶ پیش‌بینی می‌کنیم که دولت حوزه مسکن را تقویت خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ قیمت مسکن در سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت  اظهارکرد: بازار مسکن کشور در سال 95 فراز و فرودهای فراوانی داشته، به شکلی که گاهی توأم با افزایش معاملات و در زمان‌هایی با رکود و حتی با رکود تورمی مواجه بوده است و در بعضی از مناطق علی‌رغم رکود، شاهد افزایش قیمت مسکن هم بوده‌ایم.

    وی با اشاره به این نکته که تورم داشتیم اما لجام گسیخته نبوده است، افزود: با توجه به این‌که در اواخر سال 95 هستیم و آنچه انتظار می‌رفت از بازار مسکن محقق نشد اما در سال 95 نسبت به شاخص‌های مدنظر در سال 94 شاهد روند رونق بودیم.

    پورحاجت تصریح کرد: در سال 95 حجم نقدینگی دولت که به واسطه مبادلات نفتی افزایش داشته است، بر روی هدفگذاری‌های اقتصادی تأثیرگذاری خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم این امر در سال 96، باعث رونق بازار مسکن شود.

    وی در خصوص بحث صندوق‌های پس‌انداز عنوان کرد: مردم در 2 سال اخیر به دلیل نرخ سود مناسب، به این صندوق‌ها علاقه‌مند شده‌اند و پیش بینی می کنیم با توجه به ثبت نام های صورت گرفته در صندوق ها در تابستان امسال، در سال آینده شاهد افزایش ورود افراد به بازار مسکن و به تبع آن افزایش معاملات باشیم.

    پورحاجت ادامه داد: سال آینده رونق در بازار مسکن را می‌توان پیش‌بینی کرد و این رونق را می‌توان در اواخر بهار و ابتدای تابستان نیز بهتر لمس کرد.

    وی با بیان این‌که در بهمن و اسفندماه امسال شرایط بازار مسکن شرایط خوبی نبود، عنوان کرد: این موضوع به دلیل آن است که متأسفانه دچار یک ساختار نامناسب بانکی هستیم و نظام بانکی ما اساساً دارای ایراد است.

    پورحاجت خاطرنشان کرد: در بهمن و اسفندماه امسال علی‌رغم مصوبات شورای پول و اعتبار، بانک‌ها نرخ سود سپرده‌ها را تمکین نکردند و مجدداً در این زمینه شاهد عقب‌گرد بانک‌ها بودیم. اکنون در شرایطی هستیم که حوزه تولید جاذبه خاصی ندارد و ریسک تولید بسیار بالا است و  به همین دلیل باید ساختار بانکی اصلاح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی