مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان:

۵ واحد مسکونی آماده تحویل به معلولان گلستانی است

عصر ساختمان- مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهداف تفاهم نامه تامین زمین و مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر در استان، گفت: ۵ واحد مسکونی در شهرستان علی آباد کتول آماده واگذاری به مددجویان معلول جسمی و حرکتی سازمان بهزیستی است.

۵ واحد مسکونی آماده تحویل به معلولان گلستانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس محمود تیموری با اعلام این خبر اظهار کرد: این واحدها از محل پروژه های مسکن مهر که هم اکنون 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند آماده واگذاری به متقاضیان است.

    وی افزود: کمیته راهبردی این موضوع در استان، پرداخت سهم آورده متقاضیان واحدها را برعهده داشته و مددجویان فقط اقساط تسهیلات کم بهره واحدها را اعطا می کنند.

    تیموری تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقده میان سازمان بهزیستی کشور،‌ انجمن خیرین مسکن ساز ایران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن از سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سال 93 ، تامین مسکن و زمین برای 94 خانوار دارای حداقل دو معلول و بیشتر در سال 1395 شامل تامین 65 واحد مسکونی و تامین 29 قطعه زمین در دستور کار قرار گرفت.

    مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: از مجموع 65 واحد مسکن مهر تاکنون 22 واحد اعم از 8 واحد در گرگان، یک واحد در بندرگز و 13 واحد در نگین شهر افتتاح و تحویل داده شده است و 5 واحد در شهرستان علی آباد آماده تحویل است.

    به گفته وی، 38 واحد دیگر هم در گرگان، علی آباد و بندرترکمن تا شش ماهه اول سال 96 تحویل متقاضیان می شود.

    تیموری خاطرنشان کرد: از 29 واحد زمین نیز، 24 واحد تحویل داده شده که عملیات اجرایی در دو قطعه آن با قابلیت احداث 7 واحد مسکونی در ایام دهه فجر شروع شد.

    استاندار گلستان گفت: مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) باید کارها را از روال عادی و روزمره خارج کرده و به سمت اقدامات نرم افزارانه بروند که مهمترین این اقدامات، شادی آفرینی و امیدبخشی در خانواده های تحت حمایت است.

    دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در دیدار با مدیرکل، معاونان و مدیران ستادی کمیته امداد استان که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد انجام شد، اظهار کرد: ایجاد روحیه امید در خانواده های تحت پوشش می تواند در بروز و ظهور توانایی ها و استعدادهای آنها بسیار مؤثر باشد.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از این خانواده ها غم را باور کرده اند، افزود: در آموزه های اسلامی، شادی بر غم فزونی دارد و شما باید بر اساس همین آموزه ها، مدل های شادی را تعریف و اجرا کنید.

    صادقلو به عنوان نمونه به اردوهایی که برای افراد تحت سرپرستی برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: باید در کنار اردوهای زیارتی، اردوهای تفریحی با مدل های شادی تعریف شده در راستای شادی آفرینی و امیدبخشی در دستور کار قرار گیرد.

    وی، توانمندسازی را یکی دیگر از اولویت ها و سرفصل های مهم کاری کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: اسلام با ماندگاری فقر مخالف است و همواره زمینه سازی برای رفع فقر را مورد تأکید قرار داده است و بر همین مبنا، یکی از افق های مهم کمیته امداد، توانمندسازی است که گزارش ها نیز حاکی از همین اتفاق است که جای تقدیر و تشکر دارد.

    استاندار گلستان بیان کرد: کمیته امداد، کار بر زمین مانده ای را انجام می دهد که بسیار حساس و از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کمیته امداد نبود، مشکلات این کار بر زمین مانده و اهمیت بنیان گذاری این نهاد انقلابی نمایان می شد.

    وی با اشاره به موضوعاتی از قبیل صدقه، زکات و غیره که جزو سرفصل های کاری کمیته امداد است، تأکید کرد: باید تحلیل های درست و دقیقی روی این موضوعات انجام شود تا با آسیب شناسی مشکلات بتوانیم راهکارهای مناسب را ارائه دهیم.

    صادقلو افزود: اگر تغییر را درک نکنیم نمی توانیم آن را مدیریت کنیم و اگر مدیریت نکنیم دچار بحران می شویم و آنگاه باید مدیریت بحران کنیم که بسیار دشوارتر و پرهزینه تر است.

    استاندار گلستان در پایان بر ارتباط تنگاتنگ مدیران کمیته امداد با فرمانداران، نمایندگان مجلس، روحانیت و ائمه جمعه و نخبگان افکار شهرستان که افکار عمومی را می سازند برای تحقق اهداف سازمانی تأکید کرد.

    در ابتدای این دیدار، حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان، گزارشی از اقدامات این نهاد طی یکسال گذشته در زمینه های توانمندسازی و اشتغالزایی، تهیه مسکن مددجویی ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی