مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست، گفت: سازمان مدیریت بحران و انجمن‌های مرتبط باید از حادثه پلاسکو درس بگیرند و قبل از وقوع حادثه به هشدارهای زودرس توجه کنند تا آسیب‌ها به حداقل رسد.

ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از روان شناسان و مشاوران حادثه پلاسکو، گفت:ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیاست و سوانح طبیعی و غیرطبیعی ملت ما را در معرض تهدید قرار داده است.

    وی افزود: ایران در آسیا نیز جزو 4 کشور بلاخیز پس از هند، پاکستان و بنگلادش است.

    محسنی‌بندپی، همچنین با بیان آنکه عده‌ای در حوادث جان خود را از دست می‌دهند و عده‌ای در سوگ از دست دادن عزیزان‌شان دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌شوند؛‌ گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و علمی می‌تواند کمک کننده باشد تا بتوانیم مداخلات به هنگام داشته باشیم‌.

    وی در ادامه ضمن اشاره به حادثه بم گفت: پس از حادثه بم هنوز هم کودکان، زنان و سالمندان دچار بحران‌های روحی، روانی و رفتاری هستند.

    رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به راه‌اندازی طرح "محب" پس از حادثه بم در بهزیستی اشاره کرد و گفت: پس از حادثه بم، بهزیستی طرحی به نام محب در جهت حمایت‌های اجتماعی و روحی در بلایا را در دستور کار خود قرار داد.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: بهزیستی در طرح‌هایی چون "محب" که در راستای حمایت‌های روانی _ اجتماعی در بلایاست، همواره بر نقش سیاست‌گذاری خود تاکید دارد، زیرا تا زمانی که NGOهایی عاشقانه صرفا به دلیل احساس مسئولیت با تخصص و علم مربوطه، حضور دارند، قطعا سازمانی چون بهزیستی باید بیشتر سیاست‌گذاری کرده و در امور اجرایی دخالت کمتری داشته باشد.

    محسنی‌بندپی در ادامه تاکید کرد: توانمندسازی آسیب دیدگان به ویژه زنان، سالمندان و کودکان در حوادث بسیار مهم است.

    وی در پایان گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که بیشتر پیشگیری کنیم و هشدارهای زودرس برای کنترل آسیب‌های شدید در بحران‌ها جای خود را باز کند تا آسیب‌ها به حداقل رسند و سازمان مدیریت بحران نیز باید از این تجربه و دانش روز استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار