مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر در گزارش نظارتی از پروژه های شهرداری مطرح کرد:

تخصیص اعتبارات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها باشد

عصر ساختمان- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گزارش نظارتی ۹ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران را در صحن علنی شورا ارائه کرد.

تخصیص اعتبارات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه  و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و  ششمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزارش نظارتی 9 ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه‌ای سال 1395 شهرداری تهران را در صحن علنی شورا ارائه کرد.

    وی ادامه داد: تعداد کل و ماهیت پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در کل 2227 پروژه بوده است که از این تعداد 1924 پروژه مربوط به مناطق و 303 پروژه مربوط به معاونت‌ها بوده است. تعداد پروژه های مستمر(نگهداشت) 1386 پروژه در مناطق و 206 پروژه مربوط به معاونت‌ها بوده است که در کل 1591 پروژه مربوط به پروژه های نگهداشت می‌شود.
    دبیر ادامه با اشاره پروژه های سرما‌یه‌ای غیر مستمر گفت: در مجموع 636 پروژه مربوط می‌شود به پروژه های سرمایه ای غیر مستمر(عمرانی) که 537 پروژه در مناطق و تعداد 99 پروژه در معاونت‌ها بوده است. همچنین پروژه‌های سرمایه‌ای غیرمستمر (عمرانی) جدید در مجموع 219 پروژه بوده است که 196 پروژه در مناطق و 23 پروژه در معاونت‌ها بوده است. پروژه‌های سرمایه‌ای غیرمستمر (عمرانی) نیمه‌تمام در مجموع 417 پروژه بوده است که 341 پروژه در سطح مناطق و 76 پروژه در معاونت‌ها بوده است.
    رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به کل پروژه های تملک دارایی سرمایه‌ای گفت: تعداد کل پروژه‌ها  2227 بوده است که از این تعداد 2083 پروژه بازدید شده و 144 پروژه بازدید نشده است.
    دبیر در ادامه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بازدید شده غیرمستمر (عمرانی) اشاره داشت و گفت:  میانگین درصد پیشرفت ‌فیزیکی زمان بازدید از پروژه ها در مناطق 59.4 درصد و در معاونت‌ها 62.8 درصد و میانگین کل در شهرداری تهران 62.12 درصد بوده است.
    همچنین میانگین پیشرفت فیزیکی مورد انتظار در زمان بازدید در مناطق 74/76 درصد و در معاونت‌ها 71.25 درصد بوده است.
    وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی هر یک از پروژه‌ها متناسب با اعتبار پروژه در میانگین محاسبه شده است و پیشرفت فیزیکی محاسبه شده مربوط به عملیات سال 95 می‌شود. تعداد پروژه‌های جلوتر از انتظار در مناطق 102 پروژه و 18 پروژه مربوط به معاونت‌ها بوده است. همچنین تعداد پروژه‌های عقب‌تر از انتظار در سطح مناطق 251 پروژه و در معاونت‌ها 54 پروژه بوده است.

    دبیر در ادامه با اشاره به علل تاخیر پروژه‌های عمرانی (غیرمستمر) بازدید شده گفت: از علت‌های تاخیر در اجرا پروژه ها در مجموع در سطح مناطق و معاونت‌ها 10.1  درصد مربوط به زمین، 9.3 درصد  مربوط به طرح و برنامه ریزی، 7.8 درصد مربوط به پیمانکاری، 45.1 درصد مالی، 2.8 درصد اجرا و 24.9درصد سایر موارد بوده است.
    رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: علل تاخیر در پروژه‌های غیرمستمر بازدید شده دارای تأخیر به تفکیک جزییات در بخش زمین شامل تامین زمین 13 پروژه، معارض ملکی 15 پروژه بوده است. همچنین در طراحی و برنامه ریزی بررسی مجدد طرح، مطالعات، تغییر نقشه و مشخصات، تایید نقشه و عدم نیاز از عوامل تاخیر در پروژه ها بوده است.
    دبیر افزود:  وضعیت اجرایی پروژه‌های عمرانی بازدید شده  در مناطق و معاونت‌ها 627 پروژه بوده است که 137 پروژه خاتمه یافته است و  وضعیت کارگاه پروژه‌های در دست اجرا که شامل فعال، نیمه فعال و تعطیل می‌شود 354 پروژه را  در بر می‌گیرد همچنین  پروژه‌هایی که فعالیت اجرایی ندارند حالا  یا متوقف یا شروع نشده‌اند  تعداد 136 پروژه را شامل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو