مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی عمارت کنسولگری انگلیس به کجا رسید؟

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از بهره برداری عمارت کنسولگری انگلیس تا اوایل تیرماه سال آینده خبر داد.

بازسازی عمارت کنسولگری انگلیس به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمود وفایی در خصوص عمارت کنسولگری انگلیس، گفت: در خصوص احیای کنسولگری انگلیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو اقدام باید انجام می داد.

    وی تهیه پرونده ثبتی و ثبت آن در آثار ملی را گام نخست سازمان میراث فرهنگی دانست و ابراز کرد: این مهم صورت گرفته و هم اکنون عمارت کنسولگری انگلیس ثبت ملی شده است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری کارهای فنی و مرمتی این عمارت به شرکت نفت کرمان خبر داد و اظهار کرد: سازمان میراث در فاز اول احیای این عمارت وظایف نظارتی و طراحی را برعهده دارد که طراحی های لازم انجام شده است.

    وی افزود: استحکام بخشی، اقدامات اضطراری و رفع خطر که بخشی از  فاز نخست عملیات بازسازی عمارت کنسولگری انگلیس بود، سازمان میراث فرهنگی انجام داده است.

    وفایی تصریح کرد: اجرای عملیات فاز دوم را شرکت نفت کرمان بر عهده گرفته است که اخیرا مناقصه ای برای انتخاب پیمانکار انجام داده و روز گذشته (16 اسفندماه) پیمانکار مرمت این عمارت انتخاب شد و اکنون شرکت نفت در حال عقد قرارداد با وی می باشد.

    وی از بهره برداری عمارت کنسولگری انگلیس در اوایل تیرماه سال 1396 خبر داد و اذعان کرد: مقرر شده است که عملیات مرمت عمارت کنسولگری انگلیس ظرف سه ماه پس از عقد قرارداد به پایان رسد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دلیل تاخیر بازسازی این عمارت را انتخاب پیمانکار و مشکلات بودجه ای اعلام و بیان کرد: عمارت کنسولگری انگلیس به موزه اسناد صنعت نفت در کرمان تبدیل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی