مدیران خودروعصر اعتبار

با یک میلیون دلار چند متر خانه لوکس میتوان خرید؟

عصر ساختمان- مسکن از ضروری‌ترین کالاها در سبد خرید هر خانوار به حساب می‌آید. قیمت مسکن در سایر کشورهای جهان، نوسان‌های بسیاری دارد....

با یک میلیون دلار چند متر خانه لوکس میتوان خرید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تعادل،  در بعضی شهرها، هزینه تهیه مسکن به قدری بالاست که هر شهروندی به‌راحتی نمی‌تواند با درآمد خود مسکن مناسبی تهیه کند. اگر افرادی در این میان در فکر تهیه مسکن لوکس و ایده‌آل برای خود هستند، به نظر می‌رسد یا باید از خواسته خود صرف‌نظر کنند یا در شهرهای دیگری دنبال خرید مسکن لوکس باشند. آخرین گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد در صورتی که شهروندان یک‌میلیون دلار درآمد داشته باشند در کدام شهرها و در چه متراژی می‌توانند خانه‌یی تهیه کنند. طبق این گزارش، با درآمدی معادل یک‌میلیون دلار، کسانی که تصمیم خرید خانه در موناکو را داشته باشند، می‌توانند فقط صاحب خانه‌یی در حدود 17مترمربع شوند. موناکو ازجمله مناطق شاهزاده‌نشینی است که قیمت خرید و اجاره مسکن در آن بسیار بالاست. در واقع موناکو برای کسانی که به دنبال زندگی لوکس هستند، بهترین گزینه است.

    آن‌طور که در ادامه این گزارش آمده هنگ‌کنگ در سال‌های متوالی در صدر گران‌ترین شهرهای جهان در هزینه‌های مسکن بود. علاوه بر بالا بودن هزینه‌های خرید مسکن در این شهر، شهروندان هنگ‌کنگی با افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای خانه نیز مواجه هستند.

    آن‌طور که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، به نظر می‌رسد فعالیت شرکت‌های بین‌المللی، تقاضا را برای خرید و اجاره مسکن در هنگ‌کنگ بالا برده است. افرادی که قصد خانه‌دار شدن دارند، بهتر است در هنگ‌کنگ سرمایه‌گذاری نکنند، چراکه با درآمدی معادل یک‌میلیون دلار، تنها می‌توانند صاحب خانه‌یی 20متری شوند. با همین مبلغ در نیویورک هم می‌توانند خانه‌یی 26متری تهیه کنند. علاوه بر بالا بودن قیمت خرید مسکن در نیویورک، این شهر به‌عنوان دومین شهر گران دنیا در اجاره‌بهای مسکن معرفی شده است.

    پس از رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش مسکن در لندن برای نخستین‌بار از سال 2009 تاکنون سقوط کرد. همچنین خرید و اجاره مسکن در 6ماهه دوم سال 2016 در حدود 6درصد افت داشته و در سال 2017 نیز تغییر محسوسی نداشته است. پیش‌بینی‌ها نیز از افت 15درصدی قیمت مسکن لندن در مقایسه با سال 2014 خبر می‌دهند. با این ‌‌حال همچنان لندن در میان شهرهای گران‌قیمت در اجاره مسکن به‌شمار می‌رود. در این شهر با درآمدی یک‌میلیون دلاری، شهروندان تنها می‌توانند خانه‌یی 30متری  تهیه کنند.

    سرمایه‌گذاری با همین مبلغ، در شهرهایی مانند ژنو و سنگاپور، افراد را می‌تواند صاحب‌ خانه‌هایی کمتر از 45متر کند. آن‌طور که در ادامه این گزارش آمده، ظاهرا خرید مسکن با هزینه یک‌میلیون دلاری در شهرهایی مانند پاریس، سیدنی و لس‌آنجلس منطقی‌تر باشد؛ چراکه در شهری مانند پاریس می‌توان با این مبلغ صاحب خانه‌یی 55متری شد و این متراژ در سیدنی به 59متر و در لس‌آنجلس به حدود 61متر افزایش می‌یابد.

    با توجه به قیمت خرید مسکن در شهرهای مختلف، بهتر است افراد با هزینه یک‌میلیون دلاری، از تصمیم خرید مسکن در شهرهای نام برده شده، منصرف شوند و به شهرهایی مانند استانبول، ملبورن و دوبی فکر کنند. در این شهرها، با مبلغی معادل یک‌میلیون دلار، به‌راحتی می‌شود صاحب خانه‌یی با متراژی بالاتر از 100متر شد. هرچند که در شهرهایی مانند دوبی و ملبورن، هزینه اجاره‌بهای مسکن بسیار بالاست.

    سائوپائولو و کیپ‌تاون نیز از دیگر شهرهایی هستند که به‌راحتی افراد را با درآمدی معادل یک‌میلیون دلار، صاحب ‌خانه‌یی بزرگ می‌کند. با این مبلغ در سائوپائولو می‌توان خانه‌یی در حدود 176متر و در کیپ‌تاون، پرجمعیت‌ترین شهر آفریقایی، یک واحد 209متری تهیه کرد. با توجه به این گزارش به نظر می‌رسد، علاوه بر کم ‌شدن متراژ خانه‌ها، توانایی صاحب‌خانه‌ شدن در سراسر دنیا نیز کاهش یافته است. پس از بحران اقتصادی در جهان و گران‌تر شدن تسهیلات دریافت مسکن، صاحب‌خانه ‌شدن در قرن بیست‌ویکم رفته‌رفته به رویایی دوردست تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو