مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال استان یزد

عصر ساختمان- دو اقامتگاه بومگردی در روستاهای قطرم و شادکام شهرستان بافق با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و مسئولان محلی افتتاح شد.

افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال استان یزد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  فاطمه دانش یزدی  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی قطرم  اظهار کرد: بوم‌گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال‌ها قبل در یک زیست‌بوم خاص زندگی می‌کنند .

    وی افزود: بوم‌گردی، واژه پیچیده و غریبی نیست، رفتن و بودن در طبیعت و عشق ورزیدن به آن است، سفری است مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین منطقه گردشگری خاصی می‌شود .

    دانش یزدی در هنگام افتتاح اقامتگاه بومگردی باغ بهشت در روستای شادکام نیز گفت: گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آن‌ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگر پذیر در بردارند.

    وی ادامه داد: این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است .

    وی افزود: یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوگردی است .

    این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون 45 اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد به بهره‌برداری رسیده بود که با افتتاح این دو اقامتگاه بومگردی شهرستان بافق، تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال استان به 46 واحد رسیده است .

    دانش یزدی در توضیح این اقامتگاه‌های بومگردی در استان نیز گفت: اقامتگاه های بوم‌گردی استان در سطح بافت‌های تاریخی شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و ابرکوه و چند روستای استان مستقر هستند و هریک از این اقامتگاه‌ها خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌دهند .

    مدیر کل میراث فرهنگی استان در پایان نیز در خصوص ایجاد اقامتگاههای بومگردی اظهار کرد: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه‌ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین حفظ خانه‌های تاریخی است .

    گفتنی است، روستای قطرم به ماسوله کویر معروف است و شادکام نیز از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار