مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌اندازی پاویون گردشگری ایران در شانگهای

عصر ساختمان- مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در پاویون ملی ایران در منطقه آزاد شانگهای چین خبر داد.

راه‌اندازی پاویون گردشگری ایران در شانگهای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی باقر نعمتی زرگران  در دیدار با هیات اقتصادی و رسانه‌ای چین که با هدف بررسی ‌روش های همکاری‌های مشترک در بخش گردشگری پاویون ملی ایران انجام شد، گفت: تاسیس پاویون ملی ایران در منطقه آزاد تجاری شانگهای، توان صادراتی کالا و خدمات ایران را در بازار بزرگ و رو به رشد چین افزایش می‌دهد، لذا با توجه به اینکه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های این مرکز تعریف شده است، حضور فعالان بخش خصوصی به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌تواند فرصتی مغتنم در راستای دستیابی به اهداف بازاریابی وتبلیغات صنعت گردشگری فراهم کند.   

    وی با بیان اینکه در راه‌اندازی پاویون ملی ایران علاوه‌بر همکاری شرکت‌های بزرگ و موثر در چین، حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد تجاری شانگهای نیز دارای تاثیر بسیار بوده است، اظهار کرد: تجمیع ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با افزوده شدن بخش گردشگری می‌تواند مجموعه‌ای کامل از توانمندی‌ها و استعدادهای کشور را در یکی از بازارهای هدف مهم معرفی کند.

    نعمتی با بیان اینکه جذب گردشگران چینی یکی از برنامه های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می آید، افزود: علیرغم اشتراکات فرهنگی و پیشینه طولانی روابط، متاسفانه شناخت کاملی از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران به عنوان یک مقصد مطلوب در بین آحاد مردم چین وجود ندارد و راه اندازی این پاویون، گام مثبت و موثری برای تعمیق شناخت تاریخ تمدن و فرهنگ مردم ایران به این کشور به شمار می آید.

    وی با بیان این که امروزه صنعت گردشگری یکی از عناصر مهم توسعه به شمار می آید، یادآور شد: شناخت ملت ها از یکدیگر به واسطه گردشگری، سبب احترام بیشتر و تحقق دستاوردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

    نعمتی با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید، اظهار کرد:تقویت سرمایه گذاری ها در راستای تامین زیرساخت های گردشگری، تمرکز بر بازارهای هدف، به کارگیری ابزارهای تبلیغات و اطلاع رسانی، برپایی تورهای آشناسازی و نیز تاکید بر آموزش نیروهای انسانی این حوزه بخشی از اقدامات در حال انجام برای رونق گردشگری کشور به شمار می آید.

    در این نشست، هیات چینی نیز بر ظرفیت‌های دو کشور بر مبنای جاده ابریشم، بازبینی روابط گردشگری دو کشور، اهمیت تاریخ غنی و فرهنگ کشور و نیز تاثیرات مثبت راه اندازی پاویون ایران در شانگهای چین تاکید کردند.

    راه اندازی پاویون‌های ملی کشورها یکی از سیاست‌های دولت چین با هدف ایجاد کانال ارتباطی موثر با کشورهای مختلف در زمینه‌های متنوع به شمار می‌آید که از سه سال گذشته در مسیر اجرایی قرار گرفته است. هم اکنون پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد شانگهای چین در متراژی حدود 2500 مترمربع و در شش بخش در مرحله تجهیز و سپس آغاز به کار می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو