مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول وزارت راه:

۱۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه روستایی پرداخت نشد

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی با بیان اینکه ۱۵۹۹ میلیارد تومان به پیمانکاران راه روستایی بدهکاریم،گفت: نه تنها مصوبه ۱۱۵۰ میلیارد تومانی مجلس درباره راه روستایی توسط دولت اختصاص نیافت حتی وعده سازمان برنامه برای پرداخت هزار میلیارد تومان هم محقق نشد.

۱۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه روستایی پرداخت نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدحسین میرشفیع امروز در گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری (آخرت) با خبرنگاران، اظهار داشت: جلسات انجمن به صورت منظم برگزار می‌شود و این نشان از آن دارد که برای توسعه جاده‌سازی و به خصوص راه‌های روستایی کشور مشارکت مطلوب است.

    وی ادامه داد: کمک خیران به جاده‌سازی فقط معطوف به پرداخت‌های نقدی نباید باشد و می‌توان از کمک‌های فنی و فکری آنها استفاده کرد.

    معاون سابق وزیر راه شهرسازی افزود: در حال حاضر 92 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردار هستند و غیر از تعدادی از استان‌های مرزی که از میانگین کشوری در بخش راه روستایی مناسب فاصله دارند وضعیت ما در اغلب استان‌ها مناسب است.

    میرشفیع ادامه داد: در سه سال اخیر 9 هزار کیلومتر راه روستایی احداث و 8 هزار کیلومتر روکش آسفالت شده است که برای 2 هزار کیلومتر آن از کمک خیران، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مناطق محروم استفاده شده است.

    وی بیان کرد: از 1150 میلیارد تومان اعتبار مصوب بودجه سال‌های 94 و 95 که توسط مجلس تصویب شد دولت فقط یک میلیارد تومان به راه‌های روستایی اختصاص داد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی ادامه داد: 1599 میلیارد تومان به پیمانکاران راه روستایی بدهکاریم.

    میرشفیع گفت: قرار بود رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق ما را متقبل شود که هفته گذشته فقط 160 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی دادند و مابقی نیز انجام نشد.

    وی گفت: هدف‌گذاری کرده بودیم با پرداخت این هزار میلیارد تومان بخشی از مطالبات پیمانکاران خود را تا قبل از نوروز پرداخت کنیم تا آنها نیز حقوق و عیدی کارکنان خود را بپردازند اما محقق نشد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی، گفت: 4 هزار پیمانکار راه روستایی دچار مشکل اساسی هستند که شامل 400 هزار نفر کارگر و کارمند هستند.

    میرشفیع، ادامه داد: مقرر شده است طی برنامه ششم 32 هزار کیلومتر راه روستایی احداث شود.

    وی همچنین بیان کرد: مطالعات کاملی از مجموعه نیازمندی‌های راه‌های روستایی در سطح کشور وجود دارد و بانک اطلاعاتی در  این باره تشکیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار