مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر علمی دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری تهران:

جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری، آرزوی دیرین کشور بوده است

عصر ساختمان- دبیر علمی دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری تهران با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری از دغدغه‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، گفت: این یک آرزوی دیرین است و از ۲۰ سال گذشته و در ابتدای تدوین برنامه دوم توسعه کشور مشارکت و حضور جدی مردم در مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری، آرزوی دیرین کشور بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  سارنگ در مراسم افتتاحییه دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران و هم‌اندیشی لایحه مدیریت شهری در تشریح مدیریت یکپارچه شهری و مشکلات پیرامون آن گفت: از سه سال گذشته در حوزه مدیریت یکپارچه شهری مطالعات گسترده ای آغاز شد و دولت تدبیر و امید این موضوع را به خوبی دنبال کردند.

    وی افزود: این موضوع از سه جنبه مبانی قانونی، مبانی علمی، مطالعات تطبیقی سایر کشورها (مبانی تجربی) و در نظر گرفتن وضع موجود در کشور قابل بحث و بررسی است.

    دبیر علمی دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری تهران تاکید کرد: از ابتدای تدوین برنامه دوم توسعه کشور به طور صریح به دولت تاکید شده است که سیاست‌های عدم تمرکز و واگذاری امور به مردم را مورد توجه قرار دهد و این موضوع در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم کشور نیز بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و در دولت تدبیر و امید نیز تلاش بسیار گسترده‌ای در این خصوص انجام شد. البته نیاز است که این موضوع در ابعاد گسترده‌تری و در حوزه‌های اجرایی برای تقدیم لایحه مدیریت شهری به مجلس مورد بحث قرار گیرد.

    سارنگ با بیان اینکه در حال حاضر در کشور نه نظام متمرکز داریم و نه نظام مرکب، تاکید کرد: این لایحه می‌تواند کمک کند به سمت نظام غیرمتمرکز در مدیریت شهری حرکت کنیم. مطالعات تطبیقی که در سایر کشورها انجام شده و موارد تجربی که مورد مطالعه قرار گرفته است، ابعاد مختلفی از این موضوع را روشن می‌کند. برای مثال نقش اعضای شوراهای شهر باید به روشنی در این لایحه مشخص شود. این مطالعات در نهایت ما را به مدل مصنوعی شورای قبلی – شهرداری قوی می‌رساند.

    دبیر علمی دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری تهران ادامه داد: جلسات مختلفی در قالب کمیته سیاستگذاری برگزار شد که در آن به ابعاد مختلف این لایحه پرداخته شد. در این کنفرانس سعی خواهد شد نقاط قوت و ضعف این لایحه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار