مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن خبر داد

پیشرفت ۹۵.۵ درصدی مسکن مهر در شهرهای کوچک

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پیشرفت ۹۵.۵ درصدی طرح مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر خبر داد.

پیشرفت ۹۵.۵ درصدی مسکن مهر در شهرهای کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رکنا، امید محمدی افزود: براساس برنامه باید 347 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر به متقاضیان واگذار شود که از این تعداد 8700 واحد فاقد متقاضی است.
    محمدی، ادامه داد: تعداد واحدهای بدون متقاضی بیش از 11 هزار واحد بود که با توجه به حذف برخی شرایط(حذف شرط پنج سال سکونت در محل پروژه، تاریخ نداشتن مسکن و ... ) 2300 تا 2400 واحد آن فروخته شد اما با این وجود، بیش از 8 هزار واحد مسکونی همچنان متقاضی ندارد.

    وی اظهار داشت: البته پیش بینی می‌شود که 3 هزار واحد دیگر هم به فروش برسد اما برای 5 هزار واحد باقی مانده باید به دنبال طرح‌های جایگزین از جمله طرح مسکن اجتماعی باشیم.
    مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: علاوه بر 8 هزار واحد بدون متقاضی، باید 338 هزار و 400 واحد به متقاضیان واگذار شود که تا پایان بهمن ماه، 311 هزار و 900 واحد تکمیل شده است و 92 درصد واحدها (304 هزار و 530 واحد) افتتاح شده است.
    محمدی تصریح کرد: 282 هزار و 200 واحد تاکنون فروش اقساطی شده است و باتوجه به آمار، شهرهای زیر 25 هزار نفر رتبه نخست را در فروش اقساطی در بین سایر طرح های مسکن مهر دارند.
    این مقام مسئول گفت: در زمان آغاز طرح مسکن مهر(سال 86) تعداد شهرهای زیر 25 هزار نفر حدود 750 شهر بود اما هم اکنون این رقم به 882 شهر افزایش یافته است.
    وی با اشاره به اجرای کامل طرح مسکن مهر در 455 شهر با جمعیت کمتراز 25 هزار نفر ، گفت: تلاش می‌شود شهرهای باقیمانده هم تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد و براساس برنامه پروژه هایی که مشکلی در خدمات رسانی و متقاضی ندارند در سه ماهه ابتدایی سال آینده واگذار شوند.
    به گفته محمدی، تکمیل طرح مسکن مهر شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر تا پایان دولت یازدهم درشرایطی انجام پذیر است که پروژه های فاقد متقاضی از این آمار حذف شوند زیرا ساخت این واحدها درصورت یافتن متقاضی هم نیازمند طی زمان 6 تا یکسال است.
    مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر حدود 95.5 درصد است و 4.5 درصد از تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باقیمانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو