مدیران خودروعصر اعتبار

رونق اجاره سوئیت در بازار کساد مسکن + قیمت

عصر ساختمان- با آن‌که بازار اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در خواب زمستانی به سر می‌برد، اما بازار سوئیت‌ها در آخرین ماه فصل سرد همچنان گرم است. اجاره سوئیت‌های ۱۵ تا ۳۵ متری از ۱۰۰۰ تومان شروع و به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ختم می‌شود.

رونق اجاره سوئیت در بازار کساد مسکن + قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بازار اجاره‌بها سوئیت‌ها همواره از رونق نسبی در تمام فصول سال برخوردار بوده است، دقیقا برعکس واحدهای مسکونی که در فصل پاییز و زمستان به دلیل نبود مشتری آنچنانی به خواب زمستانی می‌روند. مسئله‌ای که معمولا باعث کاهش حدود 10 درصدی نرخ‌ اجاره‌بها در مقایسه با فصل پُرتقاضا (تابستان) می‌شود.

    متراژ سوئیت‌ها از 15 متر شروع شده و به 35 متر ختم می‌شود. سوئیت‌های 15 متری بیشتر مورد پسند افراد مجرد و دانشجویان است و 35 متری‌ها هم با توجه به شرایط دشوار وام‌های مسکن بهترین گزینه برای زوج‌های جوان به شمار می‌آیند.

    مالکان سوئیت‌ها ترجیح می‌دهند مستاجران مجرد داشته باشند و بعضا در آگهی‌های خود شرط مجرد بودن را برای اجاره دادن درج می‌کنند. در بازار اجاره‌بهای سوئیت مجرد بودن یک آپشن تاثیرگذار محسوب می‌شود.

    برخی از مالکان نیز سوئیت‌های خود را فقط به آقایان اجاره می‌دهند و از اجاره آنها به بانوان خودداری می‌کنند.

    در حال حاضر یک سوئیت 18 متری واقع در ظفر با ودیعه 10 میلیون تومانی و اجاره ماهانه یک میلیون تومانی توسط مالک آن آگهی شده است. مالک در آگهی خود تاکید کرده که سوئیت را فقط به مجردها اجاره می‌دهد. اجاره یک سوئیت 15 متری در زرگنده 600 هزار تومان است. مستاجر برای این سوئیت 11 میلیون تومان رهن (پول پیش) به موجر بدهد. این سوئیت که در طبقه چهارم است آسانسور و پارکینگ ندارد و دارای فرش،‌کاناپه، تلویزیون و میز پذیرایی است.

    ودیعه سوئیت 17 متری در بازار 4 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 200 هزار تومان است. یک سوئیت 25 متری واقع در جردن با ودیعه 10 میلیون تومانی و اجاره بهای ماهانه 250 هزار تومانی اگهی شده است. سوئیت 30 متری در قیطریه 45 میلیون تومان پول پیش می‌خواهد، اجاره‌بهای ماهانه این سوئیت 100 تومان است.

    رهن سوئیت 30 متری در ساعی، مسعودیه و دربند به ترتیب 35 میلیون تومان، 9 میلیون تومان و 14 میلیون تومان است. در خیابان سهروردی ودیعه یک سوئیت 30 متری 20 میلیون تومان است، سوئیتی با همین متراژ واقع در دروس 2 میلیون تومان ودیعه و ماهانه یک میلیون 800 هزار تومان اجاره بها می‌خواهد.

    سوئیت 33 متری در یوسف‌آباد بدون پارکینگ و انباری با ودیعه 50 میلیون تومانی آگهی شده، اجاره ماهانه این سوئیت 1000 تومان است. اجاره ماهانه سوئیت 15 متری شامل یک اتاق و آشپزخانه واقع در هاشمی 500 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی