مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت سال آینده بازار مسکن؛

نگران افزایش جهشی قیمت مسکن نباشید

جدول خانه‌های زیر ۲۰۰ میلیون در تهران

عصر ساختمان- پیش بینی کارشناسان بازار مسکن حاکی از ان است که سال آینده هر چند حجم معاملات خرید و فروش مسکن افزایش می یابد اما این بازار با افزایش نرخ مواجه نخواهد بود و مردم نگران گرانی مسکن در سال آینده نباشند.

نگران افزایش جهشی قیمت مسکن نباشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، حجم معاملات مسکن در سال جاری سیر صعودی به خود گرفت هر چند در ماه هایی از سال مانند آذر، این رشد معاملات متوقف شد اما خرید و فروش مسکن از بهمن ماه افزایش یافت و این روند تا به امروز ادامه داشته و طبق آمارهای بانک مرکزی و اتحادیه مشاوران املاک قیمت ها در بازار مسکن در دو ماه گذشته چیزی حدود 4 تا 5 درصد افزایش یافت.

    «محمد مهدی مافی» عضو کانون سراسری انبوه سازان تهران در گفت و گو با ایلنا درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده اظهار داشت: شواهد بازار مسکن نشان می دهد سال آینده حجم معاملات افزایش می یابد که این رونق با افزایش قیمت ها همراه نخواهد بود.

    وی با بیان اینکه سال آینده به طور قطع در بازار مسکن شاهد افزایش قیمت ها به طور جهشی نخواهیم بود، ادامه داد: تغییر قیمت ها در بازار مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن میزان درآمدهای نفتی، وضعیت اختصاص بودجه عمرانی و سیاست های پولی و مالی  کشورمان است.

    این کارشناس مسکن تاکید کرد: ان چیزی که می توان با اطمینان از آن سخن گفت این است که افزایش قیمت مسکن در سال آینده کمتر از نرخ تورم عمومی کشورمان است و مردم و متقاضیان مسکن نگران افزایش جهشی قیمت ها نباشند.

    مافی با بیان اینکه بازار میکن ظرفیت افزایش قیمت های جهشی را ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر دوران پیک افزایش جمعیت را پشت سر گذاشته ایم و در شرایطی بازار مسکن دچار افزایش قیمت ها می شود که با افزایش نرخ رشد اقتصاد مردم بخواهند خانه های خود را تبدیل به احسن کنند.

    به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه هنوز هم بزرگ ترین مانع ورود بازار مسکن  به دوره رونق پایین بودن قدرت خرید مردم است، پیش بینی می شود که خانه هایی که کم متراژ تر و ارزان تر هستند از سایر واحدهای مسکونی زودتر به دوره رونق برسند.

    در جدول زیر قیمت خانه های 200 میلیونی در تهران آمده است :  

    متراژ محله قیمت (تومان)
    60 متر-15 ساله- یک خوابه بهارستان- منطقه 12 195 میلیون
    57 متر-3ساله- 2 خوابه عبدل آباد - منطقه 19 150 میلیون
    58 متر-12 ساله- یک خوابه پیروزی- منطقه13 182 میلیون
    50 متر-12 ساله- یک خوابه امام حسین- منطقه7 175 میلیون
    43 متر-5 ساله - یک خواب آذربایجان- منطقه10 130 میلیون
    74 متر-6 ساله- دو خوابه یافت آباد- منطقه 17 160 میلیون
    67 متر-10 ساله- یک خوابه افسریه- منطقه15 180 میلیون
    45متر- نوساز- یک خوابه پیکانشهر-منطقه22 130 میلیون
    63متر-3ساله- یک خوابه نواب- منطقه10 170 میلیون
    71 متر-14 ساله- یک خوابه خانی آباد نو - منطقه19 190 میلیون

                                     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی