مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

برای تکمیل واحدهای ۴و۵سدگلورد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است

عصر ساختمان- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: برای کل شبکه گلورد ۳۸ میلیون یورو از وام توسعه اسلامی و ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شد.

برای تکمیل واحدهای ۴و۵سدگلورد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا ،مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در حاشیه افتتاح شبکه های 4 و5شبکه سد گلورد با اشاره به مزیت ها و فرصت های مازندران اظهار کرد: درحوزه تامین آب برای مصارف کشاورزی، در زیرساخت ها ی توزیع آب کشاورزی و آب شرب شهری ضعف هایی وجود دارد اما در سه سال اخیر از نظر اعتباری در پیوست ها حدود 80 درصد اضافه شد.

    یخکشی با بیان اینکه برای به فعل رسیدن ظرفیت  و جبران ضعف ها باید همکاری شود، افزود: به زودی سد گلورد آبگیری می شود و تامین آب شرب بهشهر،نکا و گلوگاه ، تامین آب  25هزار زمین کشاورزی، بهبود کمی و کیفی آب های زیرزمینی، بهبود وضعیت چاه ها و آب بندان ها وجذب صنعت توریسم از اهداف سد گلورد است.

    وی ادامه داد: شبکه سد گلورد در 25 هزار هکتار در 5 واحد طرح ریزی شد که واحد عمرانی 1 و 3 در 6 هزار هکتار در گذشته، واحد 2 با 15 هزار هکتار در سفر ریاست جمهوری به مازندران به بهره برداری رسید و واحد عمرانی 4 و 5 در 10 هزار هکتار بهره برداری و همزمان بخش تکمیلی این واحد آغاز شد.
    یخکشی اضافه کرد: همزمانی احداث شبکه با سد گلورد یکی از ویژگی های مهم این شبکه است معمولا در گذشته ابتدا سد احداث می شدو شبکه ها چند سال بعد به بهره برداری می رسید.

    وی با اشاره به کمبود آب در شرق مازندران ادامه داد: میزان تقاضا ی آب برای توسعه کشاورزی از منابع موجود در شرق استان بیشتر است و این منطقه تنها دشت ممنوعه برداشت آب زیرزمینی در شمال کشور است.

    مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه مناطق غربی استان وضعیت آبی مناسبی دارد گفت: در غرب حتی آب های نامتعارف وجود دارد که باید با برنامه ریزی به مناطق کم آب استان هدایت شوند.

    یخکشی افزود: با ایجاد کانال های شرقی، غربی و اتصال با مناطق مجاور مدیریت یکپارچه در حوزه آب اجرایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو